A
Z
C

Nieuw wedstrijdshirt AZC-selectie gepresenteerd

In een volle kantine werd op donderdagavond 13 oktober het nieuwe wedstrijdtenue van de AZC-selectie gepresenteerd. De Zutphense voetbalclub kiest voor de komende jaren voor een stijlvol shirt met retro-look.

In mei 2022 verlengden hoofdsponsor Cinemajestic en subsponor Café Old Dutch hun sponsorcontracten met maar liefst drie jaar. Daarbij waren zowel Ron Gerrits (Cinemajestic) als Maarten Brouwer (uitbater Old Dutch) van mening dat de selectie-elftallen van AZC in het nieuw gestoken konden worden. Dankzij de inspanningen van de servicebioscoop en het café – in nauwe samenwerking met Ruud Houx van Houx Sport – konden de nieuwe tenues tijdens deze avond dan eindelijk gepresenteerd worden.

Presentatieavond

Tijdens de presentatieavond showden ‘de sterren van morgen’ Felix Mulder (AZC 1), Jesse Li (AZC 2) en Sven Voortman (AZC 3) het nieuwe tenue aan het aanwezige publiek. Vervolgens kregen de aanvoerders Lars van Roon (1), Jerrell Heuvelink (2) en Wesley Guldenaar (3) het nieuwe wedstrijdtenue uit handen van Ron Gerrits en Maarten Brouwer (die zowel het tweede als derde elftal sponsort) officieel uitgereikt. Aan het applaus in de kantine te horen valt het nieuwe tenue goed in de smaak.  Ook de begeleidingsstaf is in het nieuw gestoken. 

Verschillen shirt

Er zij een aantal verschillen in vergelijking met het vorige tenue. Zo heeft het nieuwe shirt een kraag met knoopjes. Dit zorgt voor een mooie retro-uitstraling. Daarnaast is AZC teruggegaan naar het klassieke AZC-shirt. Dit houdt in dat het shirt niet meer voor de helft blauw is en de andere helft wit. De blauwe kant van het shirt heeft nu een witte mauw met blauwe boord en een witte kraag. Het witte deel van het shirt bevat een blauwe mauw met witte boord en een blauwe kraag. Daarnaast is zijn de hummel-tekens van de mouwen verdwenen.

Ga terug naar overzicht