AZC 1: Een derby zonder winnaar

AZC is er niet in geslaagd om de burenruzie tegen Warnsveldse Boys in haar voordeel te beslechten. Na een tegenvallende derby moest de ploeg van trainer Tom Polman de buit delen met de thuisploeg (0-0).

Na de prima afgelopen week van AZC, waarin negen punten uit drie wedstrijden werden gehaald en de directe concurrent Robur et Velocitas slechts één punt uit de laatste twee wedstrijden wist te halen, was het zondag tijd om deze goede reeks voort te zetten. Het puntenverschil tussen AZC en Robur was inmiddels opgelopen tot zeven in het voordeel van AZC en tussen AZC en Warnsveldse boys was het verschil voor de wedstrijd tien punten. De vorige derby werd door AZC thuis enigszins gelukkig gewonnen met 2-1 door een penalty in de laatste minuut.

Gemiste strafschop

Onder primavoetbal omstandigheden ging de eerste helft vrij gelijk op. Het eerste deel kreeg Warnsveld de beste kansen en in het tweede deel van de eerste helft kreeg AZC beter grip op de wedstrijd, waardoor ook voor hen enkele doelrijpe kansen ontstonden. De kopbal op de lat van Stijn Hagemans en de gemiste penalty van Lars van Roon, veroorzaakt door een overtreding op Mika Dekker, waren wel de meest in het oog springende kansen.

Buitenspeldoelpunt

De tweede helft werd aangevangen zonder wisselingen in het team van AZC. Al gelijk in het begin kreeg Felix Mulder een behoorlijke kans. In de 54e minuut maakte Warnsveld 1-0 door een mooie kopbal achter Nardo van den Broek in het doel te mikken. Echter constateerde de grensrechter van AZC een buitenspelmoment. De scheidsrechter nam zijn vlagsignaal over, waardoor dit doelpunt niet doorging. Hierna volgde een grote kans voor Warnsveld, die echter om zeep geholpen werd door Nardo.

Kansen over en weer

Siem werd gewisseld voor Jarne en het spel bleef op en neer golven. Ronahi Aksan had nog een grote kans, die buitenspel bleek te zijn en Luc schoot in de korte hoek. Die bal werd gepareerd door de uitstekende keeper van Warnsveld. Een kwartier voor het einde raakte Warnsveld nog een keer de lat, maar deze bal werd afgefloten wegens aanvallen van de keeper. Jacco Verstraten kwam er nog in voor Mark ter Horst en Mika Dekker werd gewisseld voor Saul Campbell. Helaas moest Saul al na tien minuten geblesseerd het veld verlaten en werd hij gewisseld voor Necati Taskoparan. Vlak voor het eind van de wedstrijd gebeurde nog een vervelende botsing tussen Lars en een speler van Warnsveld, waarbij beiden aan het hoofd gewond raakten.

Terechte remise

Al met al was een gelijkspel de juiste afspiegeling van de wedstrijd, waarbij beide partijen vrede konden hebben. Omdat de concurrent Robur zijn wedstrijd had gewonnen, betekent het wel dat de marge op de nummer twee nu nog vijf punten is met nog zes wedstrijden te gaan. Op zondag 8 mei speelt AZC thuis tegen SV Vaassen om 14.00 uur.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek; Stijn Hagemans, Quentin Joseph, Lars van Roon,  Sven Calot, Felix Mulder;  Mark ter Horst (Jacco Verstraten), Luc Wassink (Necati Taskoparan), Siem Landman (Jarne Dekker), Ronahi Aksan en Mika Dekker (Saul Campbell, Raymond Steinvoort).