Aanvalsdrift AZC niet beloond in restant tegen Stevo

Een prima spelend AZC heeft in het restant van de door een blessure van de scheidrechter gestaakte wedstrijd tegen Stevo van 19 maart, (0-1) met de rust, geen positief resultaat kunnen neerzetten. De ploeg van trainer Tom Polman ging uiteindelijk met 1-3 kopje onder.

Onder slechte weersomstandigheden in het kunstlicht, zocht AZC vanaf het begin enthousiast en met verzorgd combinatiespel de aanval. In vergelijking met de eerste helft speelden nu Quentin Joseph en Felix Mulder in de basis en zaten Sven Calot en Ronahi Aksan nu op de bank.

Stevo verdubbelt marge
Verschillende corners en vrije trappen troffen steeds net geen doel of werden gestopt door de goalie van Stevo. De gasten probeerden met lange halen naar voren spaarzaam de aanval te zoeken. De AZC-verdediging met onder meer de prima spelende Stijn Hagemans en Lars van Roon hadden hun zaakjes echter prima voor elkaar.

Tot in de 68e minuut een harde, lage vrije trap vanaf rechts zomaar in het doel geschoven kon worden: 0-2.

AZC terug in de wedstrijd

Even was AZC aangeslagen maar al snel werd de aanval weer gezocht. Met de inmiddels ingevallen Ronahi Aksan, Necatti Taskoparan en even later Raymond Steinvoort, werd alles in het werk gesteld de aansluitingstreffer te bewerkstelligen. Dat lukte in de 72e minuut, toen de behendig wegdraaiende Luc Wassink de bal op de hoek van de vijfmeterlijn strak diagonaal in de linkerhoek schoot: 1-2.

AZC rook de verdiende gelijkmaker en gooide alles op de aanval en kreeg ook nog de nodige kansen, maar Stevo hield stand. Uit opnieuw een hoge vrije trap van Stevo stond hun spits plotseling alleen voor Nardo van den Broek. Zijn kopbal wist Nardo in eerste instantie nog te keren, maar de tweede inzet betekende de 1-3 in de 87e minuut, wat tevens de eindstand was.

Door deze uitslag mag Stevo nog hopen op het kampioenschap en moet AZC in de laatste zeven wedstrijden strijden tegen degradatie. Wanneer het dat met dezelfde inzet en goed verzorgd spel blijft doen als vanavond, hoeft de handdoek nog lang niet in de ring te worden gegooid!