Activa 1 – AZC 1 0-1

AZC houdt maximale score na 3 wedstrijden met een moeizame maar verdiende overwinning op Activia.

Vorig seizoen werden de kampioensaspiraties van AZC de kop ingedrukt vanwege het stoppen van de competitie door corona. Voor seizoen 21-22 zijn de verwachtingen hoog gespannen. De eerste twee wedstrijden werden door AZC gewonnen. Tegen Brummen werd vorige week met matig voetbal een benauwde overwinning behaald. Vandaag tegen Activia was het voetbal wat beter verzorgd, maar nog lang niet van het niveau om als favoriet voor het kampioenschap te worden gezien.

AZC begon deze mooie zonnige middag moeizaam tegen Activia. In de opbouw en op het middenveld werd de bal regelmatig snel verloren door foute passing/slordig balverlies, waardoor Activia in de eerste helft een aantal grote kansen kreeg om  AZC te verrassen. Gelukkig hadden de aanvallers van Activia het vizier niet op scherp staan en werden zeker twee 100% kansen om zeep geholpen. Als we dan de bal voorin kregen dan werd er veelvuldig met een hakje of een moeilijke actie geprobeerd een medespeler te vinden. Dat lukte te vaak niet. Simpel spelen, naar een speler met een shirt van dezelfde kleur is in het voetbal (en niet alleen bij de amateurs) al vaak het moeilijkste dat er is. In de loop van de eerste helft kreeg AZC een aantal kansen met een bal op de paal van Raymond Steinvoort.  Kort na deze actie kwam AZC op voorsprong doordat Lars van Roon een uitstekende lange bal op de diepgaande Luc Wassink gaf. Luc zette goed door en schoot uit een bijna onmogelijke hoek de 1 nul hoog in de touwen, 0-1. Ook na dit doelpunt kreeg AZC nog een aantal kleine mogelijkheden. Tot een doelpunt kwam het helaas niet meer voor de rust.

Na de pauze kwam Stijn Hagemans voor Siem Landman in het veld. Al in de tweede minuut gaf Raymond van rechts een goede voorzet op Niek Ruumpol. Niek schoot de bal voorlangs, waardoor de stand 0-1 bleef en Activia in leven. AZC bleef in de tweede helft wel de betere ploeg en ook werden er de nodige kansen gecreëerd om het klasseverschil in meer doelpunten uit te drukken. Het lukte Niek, Luc en Felix niet de geboden kansen te benutten. Luc schoot nog uit een goede voorzet van Stijn op de paal. Het bleef dus nog 0-1. Dat betekende dat het spannend blijft tot het einde van de wedstrijd.

Jarne Dekker kwam voor Mark ter Horst in het elftal en Ozgur Aksan verving de leeg gestreden Raymond Steinvoort.

Stijn Hagemans kopte 10 minuten voor tijd nog een bal op de paal en Felix wist vrij voor de keeper ook niet tot scoren te komen.  In de laatste 5 minuten kwam AZC nog goed weg toen ook Activia met een aantal gevaarlijke aanvallen dicht bij een treffer kwam. Een bal op de paal van Activia was zo ongeveer het laatste wapenfeit. AZC ging met een verdiende 0-1 uit overwinning naar huis.

3 wedstrijden gespeeld 9 punten, maximale score. Volgende week zondag 17 oktober speelt AZC thuis tegen Diepenveen. Aanvang 14.00 uur.

Opstelling AZC

Nardo van den Broek, Raymond Steinvoort (Ozgur Aksan) Lars van Roon, Quentin Joseph, Mark ter Horst (Jarne Dekker), Siem Landman (Stijn Hagemans), Onur Kose, Felix Mulder, Niek Ruumpol, Luc Wassink en Ronahi Aksan.

0-1 Luc Wassink

Christiaan Hassink

Helaas was er deze wedstrijd geen fotograaf aanwezig waardoor we dit verslag zonder foto’s moeten publiceren. (redactie)