AZC 1 start met driepunter bij KCVO

AZC is uitstekend uit de winterstop gekomen. Op bezoek bij hoogvlieger KCVO boekte de gretige ploeg van trainer Tom Polman een 1-2 zege. De basis voor deze overwinning werd in de eerste helft gelegd.

Doordat de wedstrijd tegen Turkse Kracht vorige week werd afgelast, kwam AZC deze zondag pas voor het eerst na de winterstop in competitieverband in actie. De blauw-witten kenden qua resultaten een wisselende voorbereiding. De vraag was dan ook hoe AZC er daadwerkelijk voor zou staan.

Gretig AZC

Onder een stralende lentezon begon AZC ontzettend gretig aan de wedstrijd. De ploeg hield de druk er goed op waardoor KCVO niet aan voetballen toe kwam. AZC kwam dan ook al vroeg in de wedstrijd aan de leiding. Ronahi Aksan zette de keeper dusdanig onder druk dat hij de bal aan Ronahi verspeelde. De ijverige Ronahi moest vervolgens nog flink aan de bak om zijn inzet tot doelpunt te promoveren: 0-1. AZC ging na de goal vrolijk verder en had weinig van de thuisploeg te duchten. Toch had een KCVO’er plotseling een vrije doortocht naar AZC-doelman Nardo van den Broek. Nardo bleef ontzettend lang wachten, waardoor de KCVO’er gedwongen werd om Nardo te omspelen. Nardo gooide zich echter goed voor de bal, en kwam als winnaar uit de strijd.

Score verdubbeld

Nadat Mika Dekker een mooie actie van hemzelf niet tot doelpunt wist te bekronen, verdubbelde hij na een half uur toch de marge. Ronahi zette opnieuw goed druk en drukte vervolgens af. De keeper kon de inzet met moeite keren, maar gaf een rebound weg aan Mika. De aanvaller wist nu wel raad met deze buitenkans: 0-2. Na dit doelpunt kwam KCVO wat beter in de wedstrijd en kreeg ook een grote kans. Nardo wist echter met een katachtige redding de thuisploeg van het scoren af te houden.

KCVO dringt aan

Na de thee had de trainer van KCVO zijn ploeg wat anders neergezet. AZC had hier eigenlijk geen passend antwoord op. De thuisploeg drong meer en meer aan en de kansen werden groter. Gelukkig voor AZC – dat ontzettend veel energie en strijd in de wedstrijd legde – verkeerde Nardo in een uitstekende vorm. Op een schot van dichtbij redde hij meer dan uitstekend en op een kopbal van van dichtbij toonde de keeper zich klemvast.

Aansluitingstreffer valt toch

Toch viel een kwartier voor tijd de aansluitingstreffer. AZC leed onnodig balverlies. Een KCVO-speler kwam goed door en bediende vervolgens hun spits. Met een handige actie speelde hij zich vrij en liet Nardo kansloos: 1-2. Hierdoor ontspon zich een boeiende slotfase waarin AZC de rug rechtte. Het lukte de Zutphenaren om meer druk op KCVO te krijgen. Ook kreeg de ploeg via Mika, Ronahi en Felix Mulder kansen om de wedstrijd in het slot te gooien. Dit gebeurde niet, waardoor het toch nog even billenknijpen werd. AZC hield stand en boekte zo een welkome zege.

Donderdag naar Turkse Kracht

Aanstaande donderdag staat alweer de volgende wedstrijd op het programma. AZC haalt dan in tegen Turkse Kracht. Deze wedstrijd op sportpark Het Rielerenk in Deventer begint om 20:00 uur.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek; Raymond Steinvoort, Quentin Joseph, Özgür Aksan, Lars van Roon (Mark ter Horst), Felix Mulder; Siem Landman (Stijn Hagemans), Sven Calot, Jarne Dekker (Jacco Verstraten); Ronahi Aksan en Mika Dekker.