AZC 1 verliest na shoot-outs van FC Zutphen

AZC is er niet in geslaagd de volgende ronde van de Achterhoek Cup te bereiken. Na een 2-2 gelijkspel in de stadsderby tegen FC Zutphen moesten shoot-outs de beslissing brengen. Hierin bleek de thuisploeg de sterkste.

Bij zowel FC Zutphen als AZC vielen de nodige absenties te noteren. Hierdoor traden beide formaties in enigszins gewijzigde formaties aan. Beide ploegen waren elkaar gewaagd in een wedstrijd waarin weinig kansen te noteren vielen. Het was typerend voor de pot dat FC Zutphen aan de leiding kwam door een fout AZC-zijde: 1-0. AZC rechtte de rug en ging verwoed op jacht naar de gelijkmaker. Op slag van rust kwam de ploeg van trainer Tom Polman langszij. Luc Wassink werd na een mooie steekpass van Ronahi Aksan binnen de beruchte lijnen onreglementair gevloerd. Luc zelf ontfermde zich over deze buitenkans en liet de keeper kansloos: 1-1.

AZC sterk na rust

Na de thee deelde AZC de lakens uit en kwam uiteindelijk ook verdiend op voorsprong. Önur Köse bereikte Raymond Steinvoort, die de bal vervolgens strak voorgaf. Uiteindelijk promoveerde Ronahi deze pass tot doelpunt: 1-2. AZC kwam vrijwel geen moment in de problemen, maar kwam door gele kaarten veelvuldig in ondertal te staan.  Op een gegeven moment speelde AZC zelfs met negen man. Hoewel de thuisploeg niets creëerde kwam het vlak voor het scheiden van markt alsnog langszij: 2-2. Niet veel later floot de scheidsrechter voor het eindsignaal.

Shoot Outs

Om te bepalen wie er na de volgende ronde zou gaan moesten shoot-outs uitkomst bieden. Hierin bleek FC Zutphen de sterkste, waardoor het avontuur in de Achterhoek Cup voor AZC voorbij is.

Aanstaande zondag wacht de belangrijke uitwedstrijd tegen KCVO. Deze wedstrijd begint om 14:00 uur.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek; Raymond Steinvoort, Quentin Joseph (Özgür Aksan), Lars van Roon (Jacco Verstraten), Sven Calot, Felix Mulder; Siem Landman, Önur Köse, Luc Wassink; Ronahi Aksan en Mika Dekker (Neçati Taskoparan).