AZC 1- WWNA 1

Zegereeks AZC 1 doorbroken

AZC is er niet in geslaagd om de topper tegen runner-up WWNA in winst om te zetten. In eigen huis bleef de ploeg van trainer Tom Polman op 2-2 steken. Daarmee kwam er einde aan de serie van negen gewonnen competitiewedstrijden op rij. Wel blijft AZC de lijstaanvoerder in 3D.

Voor de wedstrijd werd Raymond Steinvoort gehuldigd door voorzitter Patrick Govaers, omdat Raymond inmiddels ook tot de club van honderd (100 wedstrijden in AZC 1) behoort. Na even bij deze mijlpaal te hebben stilgestaan kon de wedstrijd beginnen.

Tom had deze middag een basisplaats voor Luc Wassink ingeruimd. Dit ging ten koste van Ronahi Aksan. Tijdens de openingsfase was het aftasten van beide kanten, zonder dat er iets noemenswaardig gebeurde. De gasten schuwden de duels niet, waardoor AZC moeizaam in haar spel kwam. Net toen AZC wat beter in de wedstrijd kwam, viel het doelpunt aan de andere kant. De wijze waarop dit tot stand kwam was erg ongelukkig. Keeper Nardo van den Broek wilde een bal die tussen hem en zijn defensie viel wegroeien, maar de bal kwam onfortuinlijk tegen Felix Mulder aan waardoor de bal in het lege doel rolde: 0-1.

Een enorme domper, maar AZC liet het er niet bij zitten. Een schot van Luc werd tot hoekschop getikt door de WWNA-doelman. De thuisploeg kwam regelmatig goed door via de zijkanten, maar de eindpass was vaak slordig. Na bijna 25 minuten spelen viel de verdiende gelijkmaker. Mika maakte een prima actie en verraste de doelman vervolgens in de korte hoek. Na het doelpunt bleef AZC het doel van WWNA bestoken, maar echt gevaarlijk werd het niet meer. Nardo moest nog wel een keer handelend optreden en dat goed.

Na de thee bleef Onur Köse achter in de kleedkamer en nam Jarne Dekker zijn stek op het middenveld over. AZC drong fel aan en kreeg een aantal goede mogelijkheden om op voorsprong te komen. Zo stuitte Felix op de keeper en werd een schot van Mika gepakt door de keeper. Na ruim een uur spelen kwam AZC dan toch op voorsprong. Mika werd binnen de beruchte lijnen onreglementair gestuit en AZC kreeg een strafschop. Net als vorige week tegen Warnsveld ontfermde Luc zich over de bal en schoot de pingel uitstekend binnen: 2-1.

Een op dat moment meer dan terechte voorsprong. De vreugde was echter van korte duur, want twee minuten later lag de bal alweer achter Nardo in het mandje: 2-2. Ook dit doelpunt was erg onfortuinlijk. De bal kwam met een gelukje voor de voeten van een WWNA-aanvaller. Zijn schot veranderde via een lichaamsdeel van Lars van richting, waarna de bal tergend langzaam in het doel rolde.

Na deze tegenvaller probeerde AZC de volle buit te pakken en dit leverde een hectische slotfase op waarin de scheidsrechter veel toeliet. Diep in blessuretijd had Mika de 3-2 op zijn schoen toen hij alleen op de keeper afliep, maar helaas wist hij net niet te vinden. Vlak hierna kopte de ingevallen Ronahi nog een bal net naast de verkeerde kant van de paal. Toen vond de scheidsrechter het welletjes en floot voor het eindsignaal.

Ondanks de puntendeling blijft AZC aan kop. Donderdagavond komt AZC opnieuw in actie. Ditmaal voor een bekerwedstrijd. Quick’20 uit Oldenzaal komt dan bezoek. Deze wedstrijd begint om 20:00 uur.

AZC: Nardo van den Broek; Raymond Steinvoort (Lars van Roon), Quentin Joseph, Mark ter Horst (Jacco Verstraten), Sven Calot, Felix Mulder; Onur Köse (Jarne Dekker), Stijn Hagemans (Ronahi Aksan), Niek Ruumpol; Luc Wassink en Mika Dekker.

Meer foto’s klik hier