AZC 2 Zaterdag bekert door

Na wat heerlijke oefenpartijen (Fc Zutphen 3-1 & De Hoven 2-2) en een aantal zware bekerwedstrijden, hebben de talenten van Zaterdag 2 nog altijd zicht op de dubbel. Helaas niet zonder slachtoffers.

Voorbereiding:
Het voetbalseizoen begon dit jaar tegen de mannen van FC Zutphen. Bloedheet en zonder conditie was dit een mooi begin van het seizoen. De TS heeft bijzonder goed werk verricht deze zomer, want er stond een heerlijk team op papier. Nieuwe aanwinsten: Kokkie, Sluis, broer van Kokkie & Van Weele. Daarnaast hebben we ook het broertje van Siemen Mulder bereid gevonden om af en toe een wedstrijd te fluiten. Credits voor Felix.

Een klein weekje later stond De Hoven te popelen om het te laten zien. Conditioneel waren ze iets sterker, maar ook zij wisten niet te winnen. Het leek een één tweetje, net op het moment dat AZC zwaar het overwicht had sloegen de stoppen door en werd de wedstrijd gestaakt. Scheelde weer 20 minuten verdedigen voor de boys van de andere kant van de brug. Minpunt van de avond: Kokkie, klapt door zijn enkel. Het duurde gelukkig maar 20 minuten voordat we door hadden dat Kokkie nog in het donker op het veld lag.. Puik werk.

Beker:
Na de oefenpotjes is het tijd voor het echte werk. AZC is ingedeeld bij Oeken, Groen Wit ‘62 en Beekbergen. Groen Wit ’62 en Oeken werden vakkundig opzij gezet. Minpunt: Jantje loopt weer een blessure op! Hierdoor heeft hij besloten om de schoenen aan de wilgen te hangen.. Ontzettend klote voor Zaterdag 2, maar gelukkig blijft hij bij het team als TS!

Afgelopen woensdag was dan de laatste wedstrijd van de bekerpoule. Het kon niet meer mis gaan, dus de boog was niet helemaal gespannen vanavond. Krap vijf minuten voor tijd stond iedereen op het veld. Hier en daar een missende sok, maar dat kan gebeuren. De tenues zijn aan vervanging toe. Gelukkig zijn er een aantal sponsoren gevonden die de mannen weer in een strak pakje gaan hijsen! Waarvoor hulde. Rohil Relatiegeschenken, Helder transport, Old Dutch & Nic & ik alvast bedankt!

Beekbergen:
AZC begon de wedstrijd goed. Positiespel was goed en het duel met de fysieke mannen van Beekbergen werd niet geschuwd. Veel kansen kregen we helaas niet. Een schot van Unit ging net over. Een voorgetrokken voorzet van Downie werd net voor de Wizard weggetikt en Mr Aldi kwam net niet goed uit met zijn passen om de bal bij B te krijgen. Aan de andere kant hield Tokkie AZC op de been. Een 1 op 1 werd keurig gekeerd en bij de vele lange ballen trad onze nummer 1 resoluut op. Rust: 0-0.

De tweede helft werd Beekbergen moe. De oude mannen konden het moeilijk belopen en lieten steeds meer gaten vallen. Enkel door lange ballen op de rechtsbuiten te geven werden ze nog een beetje gevaarlijk. Maar het centrale duo Oeloe en Jerry hadden weinig problemen om deze aanvallen af te slaan. Door de vele gaten die Beekbergen liet vallen werd het steeds makkelijker voetballen. Na een goede aanval vanaf rechts werd de bal terug gelegd op Manke Nelis. Zonder twijfel poetste hij deze bal tegen de touwen. 0-1. Dit zou ook de einduitslag zijn. Zonder blessures een keer een wedstrijd eindigen is ook wel lekker! Hoewel Guido nog wel zijn best deed om een sleutelbeenbreuk te claimen gingen we toch fris de auto’s weer in.

Aanstaande zaterdag staat de eerste competitiewedstrijd op het programma tegen Blauw Wit ’66 om 12:30 uur. Aan de mannen de taak om de ongeslagen status door te zetten!

Bijzonderheden:
–            Wizard heeft een nieuwe auto.
–            Jan zwaait af. Na het oplopen van een behoorlijk blessure. Lees; Kruisband gescheurd,   meniscus ingescheurd en een breuk in zijn kniebot.. Sterkte Jan!
–            Huisman zwaait af. Onze huismus wordt teruggefloten door het vrouwtje en mag            tegenwoordig de zaterdagen vullen met poetsen en boodschappen doen.
–            Ramon is stiekem getrouwd (Komt dat feest nog, of wat?)
–            Robert is stiekem op zijn knietje gegaan (Komt dat feest nog, of wat?)
–            Kaz zijn knie is minder stiekem gefixt
–            Yoni heeft de overstap gemaakt naar FC verliezen..
–            B was on fire deze voorbereiding!
–            God is alleen nog maar gezien op de foto.

Doelpuntenmakers:
Guido:                2