AZC boekt verdiende overwinning op Brummen

Zondag 3 oktober 2021 zal de boeken in gaan als een gure herfstachtige dag met veel regen en wind. Het is echter ook de dag dat AZC voor het eerst sinds meer dan een jaar weer een thuiswedstrijd in competitieverband speelt. Door alle coronaperikelen is dit sinds de wedstrijd tegen WWNA op zondag 27 september 2020 niet meer mogelijk geweest. Tegenstander vandaag is Brummen dat, net als WWNA een jaar geleden, uiteindelijk op een terechte 2-0 nederlaag wordt getrakteerd.

Voor aanvang van de wedstrijd is er een minuut stilte ter nagedachtenis aan alle AZC’ers die het afgelopen jaar zijn overleden.

Na het eerste fluitsignaal is het gelijk AZC dat de aanval zoekt. De bal gaat snel rond en vooral over de flanken komt AZC goed door. Felix is de eerste die een echte kans krijgt als hij na 10 minuten vanaf de linkerkant het zestienmetergebied van Brummen binnen komt en een goed schot lost dat door de keeper wordt overgetikt. Niet veel later is het Niek die goed de diepte wordt ingestuurd vanaf het middenveld en alleen op het doel af kan. Helaas wordt zijn inzet gestopt door de keeper van Brummen. Aan de andere kant komt Nardo niet of nauwelijks in de problemen.

Halverwege de eerste helft neemt AZC dan toch verdiend de leiding. Na een goede combinatie op rechts tussen Luuk en Niek wordt uiteindelijk Ronahi aangespeeld die beheerst van dichtbij de keeper van Brummen weet te passeren, 1-0. Niet veel later is het bijna weer raak als opnieuw Felix vanaf eigen helft aan de linkerkant opstoomt, het vijandelijke strafschopgebied binnen gaat en een goed schot lost dat helaas net over de kruising vliegt. Ook op rechts blijft AZC gevaarlijk. Luuk wordt na een goede combinatie met Jacco in stelling gebracht maar zijn inzet treft helaas geen doel waardoor de 1-0 op het scorebord blijft staan. Dit is tevens de ruststand.

AZC begint ongewijzigd aan de tweede helft waarin het getoonde spel een stuk minder is. Het spelbeeld wordt rommelig en ook Brummen krijgt af en toe kansen. Eerst is het Sven die namens AZC op links de achterlijn weet te vinden maar zijn harde en scherpe voorzet wordt door iedereen gemist. Gelijk daarna is ook Brummen gevaarlijk maar Nardo weet zijn doel goed te verkleinen en een tegendoelpunt te voorkomen.

Na een kwartier in de tweede helft moet Raymond het veld geblesseerd verlaten en wordt vervangen door Ozgür. Dit is het begin van een ongelukkige periode voor AZC want eerst raakt Mark geblesseerd aan zijn hamstring, zonder dat er een bal of tegenstander in de buurt is. Daarna loopt ook de net in het veld gebrachte Ozgür een spierblessure op en moet hinkend het veld verlaten. Hun vervangers zijn Siem en Lars.

Op rechts is er dan vervolgens een mooie actie van Ronahi die zich goed vrij speelt en de bal aflegt op Jacco die zijn schot helaas over ziet gaan. Ook Brummen is gevaarlijk wanneer Nardo uitkomt en de bal verkeerd inschat. Hierdoor komt hij in botsing met een speler van Brummen en blijft in eerste instantie geblesseerd liggen. Het spel gaat daarna echter gewoon door maar gelukkig voor AZC weet Brummen dit niet uit te spelen.

De laatste 10 minuten krijgt AZC een aantal goede kansen om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Eerst is het Felix op links die zijn schot gekeerd ziet en ook Luuk en Ronahi weten het net niet te vinden vanuit kansrijke posities. Lang blijft het 1-0 en omdat Brummen alles naar voren stuurt om de gelijkmaker te maken blijft het ook (te) lang spannend. In de blessuretijd weet Ronahi uiteindelijk gebruik te maken van de ruimte die door Brummen wordt geboden en de verdiende 2-0 binnen te schieten.

Mark ter Horst wordt deze wedstrijd uitgeroepen tot ‘Man of the Match’ en de wedstrijdbal is deze middag aangeboden door Café Old Dutch.

Volgende week de uitwedstrijd tegen Activia in Twello. Deze wedstrijd begint om 14.00 uur.

Opstelling : Nardo, Sven, Mark(Siem), , Quinten, Raymond(Ozgür, Lars), Jacco, Onür, Felix, Ronahi, Niek en Luuk