AZC doet goede zaken in Vaassen

Het eerste elftal van AZC deed donderdagavond uitstekende zaken. Zelf won de ploeg van trainer Tom Polman met 0-3 bij laagvlieger Vaassen, terwijl titelconcurrent Robur et Velocitas punten morste tegen Brummen (1-1). Hierdoor heeft AZC nu vier punten meer dan de ploeg uit Apeldoorn.

In de warming-up kreeg AZC een tegenvaller te verwerken. Quentin Joseph bleek niet in staat om te spelen. Jacco Verstraten was zijn vervanger. De Zutphenaren kwamen goed uit de startblokken. Het zette Vaassen direct vast en de bal ging makkelijk rond. Dit resulteerde direct al in twee grote kansen. Eerst wou Ronahi Aksan de bal achter zijn standbeen in het doel schieten. Vervolgens kreeg Siem Landman een grote kans, maar hij zag zijn inzet met de voet worden gestopt door de keeper. Hierna ging de AZC-storm wat liggen.

AZC breekt vlak voor rust de ban

Vaassen kwam beter en beter in de wedstrijd en vanuit een goede organisatie maakte zij het AZC meer dan lastig. Tot echt grote kansen leidde dit overigens niet. AZC koos in die fase te vaak te snel voor de lange bal. Hierdoor wist het ook weinig meer te creëren. Halverwege de eerste helft kreeg Mika Dekker nog een dot van een kans om de score te openen. Zijn kiezelharde inzet spatte uiteen op de lat. Vlak voor rust wist Ronahi dan toch de ban te breken. Zijn inzet werd  getoucheerd door de tegenstander, waardoor de keeper kansloos was: 0-1. Dit leidde tot opluchting in het AZC-kamp.

AZC gooit wedstrijd niet in slot

Na de thee kwam AZC wederom sterk uit de startblokken. Zo ging een schot van Stijn Hagemans net langs de verkeerde kant van de paal. Niet veel later kopte Ronahi de bal tegen de keeper en was de rebound net niet aan Luc Wassink aan Luc besteed. Hierdoor verzuimde AZC de wedstrijd vroegtijdig in het slot te gooien. Aan de andere kant belandde een – op het oog – onschuldige inzet op de paal naast keeper Nardo van den Broek.

Felix verdubbelt de marge

Een kwartier voor tijd valt dan alsnog de beslissing. Siem opende de bal naar Felix Mulder, die in een dribbel begint. Met een mooie actie passeert hij zijn tegenstander en met de bekeken schuiver verschalkt de flankspeler de Vaassense doelman: 2-0. Niet veel later werd Felix binnen de beruchte lijnen onreglementair gestuit door zijn tegenstander. De toegekende strafschop werd benut door aanvoerder Lars van Roon: 0-3. Na dit doelpunt speelde AZC de wedstrijd gedecideerd uit en kreeg het via Mika nog een grote kans om de score te vergroten.

Concurrentie morst weer

Na de wedstrijd kwam er ook goed bericht uit Apeldoorn, want titelconcurrent Robur et Velocitas wist wederom een doordeweekse wedstrijd niet te winnen. Ditmaal beet de ploeg uit Apeldoorn zich stuk op Brummen, waardoor AZC nu een voorsprong van vier punten koestert op de Roburianen.

Zondag wacht Activia

Aanstaande zondag komt AZC alweer in actie. Dan komt degradatiekandidaat Activia op bezoek. Deze wedstrijd begint om 14:00 uur.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek; Stijn Hagemans, Lars van Roon (Jarne Dekker), Mark ter Horst (Saul Campbell), Sven Calot, Felix Mulder; Jacco Verstraten (Raymond Steinvoort), Luc Wassink (Önur Köse), Siem Landman; Ronahi Aksan, Mika Dekker.