AZC JG 2- Longa Grol JG 1

Afgelopen zaterdag speelt de JG2 thuis tegen de toppers uit Lichtenvoorde. Het is altijd een leuk weerzien met de leiders en trainers van de tegenpartij. Doordat Jhonny van den Top aanbood om de wedstrijd te fluiten kreeg ik de handen vrij om onze kanjers te coachen samen met Patricia. AZC was qua lengte duidelijk in de minderheid aangezien wij vele jongelingen hebben in dit team. Maar onze kleinere toppers lieten zien dat ze enorme vooruitgang hebben geboekt. Onder aanmoediging van de ouders en opa’s en oma’s trokken onze toppers ten strijde.

Het werd al snel 1-0 door Arthur na goede samenwerking van Cis en Riccardo. Daarna ging het snel want op het middenveld waren Coosje Leroy en Thomas nadrukkelijk aanwezig en hielden zo de bal weg bij onze verdediging. Rick schoot daardoor na een mooie assist van Niek de 2-0 binnen. De 3-0 was wederom van Rick na een goede pass van Sem. De 4-0 viel op slag van rust door Sem Hofmans. In de rust werd besloten dat de beteren er wat vaker uitgingen. Dit gaf als resultaat dat de wedstrijd nu gelijk opging.

Maar Jeffrey als keeper was niet te passeren en met steun van Siem en Sem Weber bleef het lang 4-0. Sylvano vond dat het wel tijd werd om het publiek te laten juichen en tikte beheerst de 5-0 binnen. Gelukkig scoorde ook Longa nog een keer en het gejuich om dit doelpunt was een lust voor het oog. Zo hoort het te zijn voetbal in al zijn puurheid.

Een trotse trainer