AZC laat Turkse Kracht de hielen zien

Deventer – Zonder de trouwe aanhang, toch nog een aantal achter de hekken, moest AZC als de huidige nummer 2 in de nog jonge competitie het opnemen tegen de nummer 10 Turkse Kracht uit Deventer. Scheidsrechter Wesselink was de leidsman die ondanks een aantal terechte gele kaarten uiteindelijk de wedstrijd in goede banen leidde.

Na aftasten in de beginfase van de wedstrijd is het AZC dat duidelijk de overhand kreeg en met goed combinatie voetbal Turkse Kracht veel op eigen helft hield. Er werd vroeg druk naar voren gezet en daar kon de thuisploeg zich moeilijk onderuit voetballen. AZC liet zien met het hoog druk zetten en door bewegende spelers echt als een team te opereren.

In de eerste twintig minuten komt het tot  enkele mogelijkheden voor AZC, o.a. Felix en Luc, en twee wapen feiten  van Turkse Kracht. Vrije trap over het doel en een schot in de handen van Maarten. De 0-1 komt voort door het vroeg druk zetten op de helft van de tegenstander, waardoor de keeper de bal in de voeten speelt van Luc die het simpel in een leeg doel kan tikken. Niet even daarna scoort Mika na een pass van Felix, met een schuiver onder de keeper door de 0-2. AZC vindt elkaar beter in de combinatie, Turkse Kracht is slordiger in de passing en komt er niet echt aan te pas. Met soms te harde overtredingen proberen ze het betere spel van de bezoekers te onderbreken. Vijf minuten voor rust is het wederom Mika die nu na een lange bal van aanvoerder Lars scoort, waardoor AZC met een 0-3 stand de rust in gaat.

Turkse Kracht begon voortvarend en enthousiast aan de 2e helft, terwijl AZC slordiger en minder geconcentreerd begint. Nadat de eerste storm is gaan liggen is het Luc die na een voorzet van Mika over kopt. Een paar minuten later is het Felix die netjes de 0-4  binnenschiet met links, na een pass van Mika. In de eerste de beste tegenaanval scoort de thuisploeg met een bekeken schot, de 1-4.  AZC raakt niet in paniek en het is wederom Mika die een doelpunt maakt en de stand op 1-5 brengt. Na een botsing gaat de aanvoerder van Turkse Kracht met naar het naar uitzag een ernstige blessure  per brancard van het veld.

AZC houdt echter de controle over de wedstrijd en nadat Niek een opgelegde kans gestuit ziet worden door de keeper van de thuisploeg scoort Man van de Wedstrijd Mika zijn vierde van de middag. Tien minuten voor tijd weet Turkse Kracht nog de 2-6 aan te tekenen op het scorebord. Even dachten ze de 3-6 gemaakt te hebben, maar deze werd terecht afgekeurd omdat er doorgelopen werd op de keeper. Kort hierna floot de scheidsrechter af en kon AZC de drie punten in de tas mee naar Zutphen nemen en kan AZC terugkijken op een goede teamprestatie.

Opstelling AZC

Maarten Brouwer, Quinten Joseph, Lars van Roon, Mark Ter Horst (70 Jacco Verstraten) , Sven Calot (57 Michael Beltman), Jarne Dekker, Niek Ruumpol, Stijn Hagemans, Luc Wassink, Felix Mulder, Mika Dekker

Wissels: Michael Beltman,  Jacco Verstraten, Nardo v.d. Broek

Volgende week 11 oktober neemt AZC het thuis om 14.00 uur op tegen Colmschate ’33.
We zijn aan het proberen om deze wedstrijd via een live stream uit te zenden. Meer info hierover volgt zsm.

Filmpjes van de doelpunten van Turkse Kracht tegen AZC zijn te zien via de Facebook pagina van AZC.