AZC naar finale na winst op Diepenveen

Het eerste elftal won afgelopen zondag met 3-1 van Diepenveen. Hierdoor plaatste de ploeg van trainer Tom Polman zich voor de finale van het Schalkhaartoernooi. Daarin is de gastheer zondag de tegenstander. Na een – op zijn zachtst gezegd – zeer matige eerste helft volgde er een beter tweede bedrijf waarin de blauw-witten orde op zaak stelden.

AZC speelde een zwakke eerste helft. De Zutphenaren waren ongeïnspireerd en slap. Toch kon AZC al binnen 30 seconden de leiding pakken via Luc Wassink, maar zijn schuiver miste precisie. Deze kans was een voorbode voor de rest van de eerste helft. AZC was gewoonweg niet scherp genoeg. Daardoor ontspon zich een vervelend schouwspel.

Lars mist strafschop

Desondanks kreeg AZC een aantal grote kansen om de score te openen. De grootste mogelijkheid was voor Lars van Roon vanaf elf meter. Zijn pingel kon echter eenvoudig door de gelegenheidsdoelman worden gepareerd. Na een half uur spelen kwam Diepenveen zelfs aan de leiding: 1-0.

Orde op zaken

Na de thee tapte AZC uit een ander vaatje en stelde direct orde op zaken door twee doelpunten van Necati Taskoparan, waarvan één keer uit een strafschop. Bij Diepenveen leek de pijp leeg waardoor AZC de wedstrijd rustig kon uitspelen. Via een mooi doelpunt van Mika Dekker verruimde AZC de marge: 3-1. De Zutphenaren plaatsten zich voor de finale, waarin het competitiegenoot en gastheer Schalkhaar treft.

Twee wedstrijden

Deze week komt AZC tweemaal in actie. Donderdagavond spelen de blauw-witten een thuiswedstrijd tegen Brummen (20:00 uur). AZC bewaart goede herinneringen aan de laatste confrontatie op 6 juni, waarin het kampioenschap werd veiliggesteld. En nieuweling Lucas Knip treft zijn oude club nadat hij deze zomer naar AZC overstapte. Op zondag speelt AZC dus de finale tegen Schalkhaar. Deze wedstrijd begint 15:00 uur.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek; Jamiro Steenbergen, Quentin Joseph, Lars van Roon, Sven Calot, Felix Mulder; Lucas Knip (Siem Landman), Stijn Hagemans (Onur Köse), Joey Steenbergen; Luc Wassink (Mika Dekker) en Necati Taskoparan.