AZC nog niet klaar voor competitiestart

Na de 2-5 thuisnederlaag tegen Dieren lijkt er nog veel werk aan de winkel voor AZC. Vooral de wijze waarop de Zutphenaren de tegendoelpunten weggaven, zorgde voor de nodige hoofdbrekens.

De laatste bekerwedstrijd tegen zaterdagtweedeklasser Dieren was een mooi meetmoment voor de formatie van oefenmeester Tom Polman om te kijken waar de blauw-witten staan. Na een redelijke voorbereiding was dit de laatste test voor de competitiestart. Na afloop kan je concluderen dat AZC niet slaagde voor dit examen.

Slordig AZC

De thuisploeg verscheen matig aan de aftrap. AZC werd afgetroefd op felheid. Daarnaast beschikte Dieren over een behendige aanval die het de AZC-defensie behoorlijk lastig maakte. Bovendien was AZC slordig aan de bal. Dit leidde ook het eerste tegendoelpunt in. Dom balverlies werd genadeloos afgestraft: 0-1.

Onfortuinlijk doelpunt

Na het openingsdoelpunt bleef AZC moeite houden om de juiste kleur aan te spelen. Door het slordige spel van de Zutphenaren bleef Dieren in de tegenstoot continu gevaarlijk. Het was dan ook geen verrassing dat zij de score verdubbelden. Een Dieren-aanvaller verscheen vrij voor AZC-doelman Nardo van den Broek. Die wist de eerste inzet nog te pareren. De rebound werd op de lijn gered door Sven Calot, maar de bal caramboleerde via Raymond Steinvoort alsnog onfortuinlijk in het doel: 0-2. Deze treffer was misschien wel symbolisch voor het spel van AZC in het eerste bedrijf.

Levendig slot

Vlak voor rust deed Mika Dekker iets terug namens AZC. De linkspoot krulde een vrije trap over de muur in het doel: 1-2. De vreugde was echter van korte duur, want vlak hierna kreeg Dieren een strafschop. De pingel werd gedecideerd binnen geschoten, waardoor de marge weer twee was: 1-3. Vlak voor het sluiten van de markt kreeg Felix Mulder nog een goede kans op de aansluitingstreffer, maar zijn inzet werd gepareerd door de Dieren-goalie.

Sterk uit de kleedkamer

Met twee wissels probeerde Tom zijn ploeg op het juiste spoor te krijgen. De openingsfase na de thee was ook bemoedigend. AZC kwam sterk uit de kleedkamer en kreeg via invaller Jacco Verstraten een grote kans. Zijn schot miste echter snelheid en precisie.

Fouten

In de slotfase van de wedstrijd scoorde Dieren de vierde treffer. Ook hier ging vanuit AZC-perspectief het nodige mis. Mika zorgde met een rake kopbal voor de 2-4, maar vlak hierna viel de 2-5. Ook hier speelde AZC voor Sinterklaas. Deze fouten moeten er aankomend weekend uit als AZC goed aan de competitie wil beginnen.

Competitiestart

Ondanks de nederlaag bekert AZC verder. Omdat OBW niet verder kwam dan een remise tegen VVG’25 (2-2) gaat AZC als nummer 2 in de poule verder. Zondag wacht dan eindelijk de competitiestart. AZC ontvangt dan BWO uit Hengelo. Deze wedstrijd begint om 14:00 uur.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek; Raymond Steinvoort, Quentin Joseph, Stijn Hagemans, Sven Calot, Felix Mulder; Siem Landman (Jacco Verstraten), Jarne Dekker (Onur Köse), Joey Steenbergen; Luc Wassink (Necati Taskoparan) en Mika Dekker.