AZC overtuigend langs WWNA

Het eerste elftal van AZC kende een uitstekende zondag. De ploeg van trainer Tom Polman won op overtuigende wijze bij WWNA (1-5). Door de driepunter gaan de Zutphenaren nu alleen aan de leiding in 3D.

Onder uitstekende weersomstandigheden startte AZC zoals we na de coronabreak gewend zijn. Het team was vanaf de start messcherp en zat er bovenop. Binnen de minuut leidde dat al tot het openingsdoelpunt. De bal kwam na een wat rommelige situatie zomaar voor de voeten van Ronahi Aksan. De aanvaller bedacht zich geen moment en punterde binnen: 0-1. Een droomstart voor AZC dus.

WWNA scoort uit het niets

Na het doelpunt behield AZC het initiatief. Toch stond er na een kwartier spelen een 1-1 stand op het scorebord. De blauw-witten stonden nog niet goed bij een snel genomen vrije trap. Een WWNA-aanvaller schatte een crossbal vervolgens op waarde door de bal goed aan te nemen en fraai af te werken: 1-1. Een tegenvaller, maar de koploper liet het er niet bij zitten.

Met lekker gevoel aan de thee

Na een fase waar er alleen een schietkans voor de hard werkende Luc Wassink viel te noteren, kwam AZC vlak voor rust toch weer aan de leiding. Ronahi ging aan de zijkant van de zestien achter de bal staan bij een vrije trap. Zijn inzet werd door iedereen gemist, waardoor de bal tegen het zijnet belandde: 1-2. Niet veel later floot de scheidsrechter voor het rustsignaal. Zo kon AZC met een lekker gevoel aan de thee.

Snelle treffer na rust

In het tweede bedrijf kwam AZC ontzettend sterk uit de startblokken. Een schot van Felix Mulder belandde op de vuisten van de WWNA-doelman. Niet veel later had Felix toch zijn doelpunt te pakken. De rappe flankspeler werd de diepte in gestuurd en vanuit een moeilijke hoek poeierde hij de bal in het doel: 1-3.

AZC laat WNNA in leven

De Zutphenaren krijgen via Ronahi en Luc een aantal kansen om de wedstrijd in het slot te gooien. Dit gebeurt niet, waardoor het toch nog een wedstrijd blijft. Aan de andere kant heeft keeper Nardo van den Broek bijzonder weinig te doen. Allen in de slotfase van de wedstrijd moet de sluitpost een keer handelend optreden.

AZC bouwt score uit

Met wat verse krachten in de ploeg blijft AZC energie in de wedstrijd leggen. Tien minuten voor tijd krijgt het daarvoor de beloning. Felix is een aantal verdedigers te slim af en komt oog in oog met de doelman te staan. Hij probeert deze te omspelen maar de bal blijft liggen in de buurt van Felix en de keeper. Al liggende op de grond weet de AZC’er de bal met zijn linkervoet naar het doel te harken waarna de bal tergend langzaam in het doel rolt: 1-4. Als Ronahi – na een mooie aanval met daarin een grote rol voor Felix – met een fraaie boogbal voor het slotakkoord zorgt (1-5), zijn de glimlachen in het Zutphense kamp niet te onderdrukken. De buit is overtuigend binnen.

Drukke week

Op donderdag 31 maart staat alweer de volgende competitiewedstrijd op het programma. AZC gaat dan op bezoek bij Vaassen (aanvang 20:00 uur). Vervolgens komt op zondag 3 april Overwetering uit Olst op bezoek.

Opstelling: Nardo van den Broek; Felix Mulder, Özgür Aksan (Saul Campbell), Quentin Joseph, Lars van Roon, Sven Calot; Jacco Verstraten, Mark ter Horst (Stijn Hagemans), Onur Köse (Siem Landman); Luc Wassink (Raymond Steinvoort) en Ronahi Aksan