AZC rekent zich te snel rijk

Wanneer je in een wedstrijd waarin weinig gebeurt in de 87e minuut op 2-1 voorkomt tegen Witkampers houd je rekening met drie hele belangrijke punten voor handhaving in de tweede klasse. Maar helaas: na het laatste fluitsignaal stond er 2-4 op het scorebord. Daardoor bleven de teleurgestelde AZC’ers met een behoorlijke kater achter.

Deze zondag was sprake van een belangrijke zes-punten-wedstrijd. Zowel AZC als Witkampers hadden de punten keihard nodig in de strijd om lijfsbehoud. Over de eerste helft viel niet veel te vermelden. Geen best voetbal van beide kanten. AZC was misschien iets bovenliggend met drie gevaarlijke afstandsschoten van Luc Wassink, Raymond Steinvoort en Stijn Hagemans. Zodoende zochten formaties de kleedkamers op met de brilstand op het scorebord.

Het tweede bedrijf was door de spanning aantrekkelijker. Na een goede actie in de 60e minuut van Felix Mulder, wist Luc Wassink uit een moeilijke hoek de bal hoog in de touwen te rossen Een echte spitsengoal. Jammer genoeg ging AZC door deze voorsprong niet beter spelen. Op deze momenten moet je gas blijven geven. Een tegenstander is dan even van de wijs, maar AZC hielp Witkampers weer in het zadel door de gasten veel te veel ruimte te geven in plaats van de druk erop te houden.
Mede hierdoor was het 2 minuten later alweer gelijk. En na onze 2-1 voorsprong in de 87e minuut door Necatti Taskoparan gebeurde precies hetzelfde. AZC werkte zich kapot om die goal te forceren. Vervolgens hinkten de blauw-witten op twee gedachten en liep het weer naar achter. De spelers van Wiktampers konden de bal rustig passen in plaats van er bovenop te zitten.

De wedstrijd stond in schril contrast met de 2e helft van vorige week tegen Lemerlerveld, waarin AZC bleef gaan. Dit keer verlamde de voorsprong de ploeg van trainer Tom Polman tot twee keer toe.AZC beschikt over uitstekende voetballers, maar op dit niveau wordt net iets meer van de ploeg verlangd. Alle tegenstanders zijn sterk. Er lopen geen koekebakkers op dit niveau. En voetballen bestaat helaas niet alleen uit balbezit. Je moet ook ballen veroveren. Je directe tegenstander de baas zijn. AZC heeft daar zeker de kwaliteiten voor.

De komende weken staan er allemaal belangrijke wedstrijden op het programma voor AZC. Het is aan Tom en de ploeg om te laten zien dat ze de tweede klasse waard zijn. Aanstaande zondag wacht de lastige uitwedstrijd bij De Tukkers uit Albergen.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek; Raymond Steinvoort, Quentin Joseph, Mark ter Horst (Jamiro Steenbergen), Sven Calot; Lars van Roon, Stijn Hagemans (Necati Taskoparan), Siem Landman (Jordi Weimer); Mika Dekker, Luc Wassink, Felix Mulder.