AZC VR 1 krijgt de bal er niet in en verliest 3 belangrijke punten

11.45 uur trappen we af op het kunstgrasveld van Overwetering. We starten vrij sterk aan de wedstrijd en creëeren al snel enkele kansen. Annely tikt haar mannetje voorbij en krijgt een schietkans vanaf de 16e. Helaas in de handen van de keeper. AZC blijft op het veld van de tegenstander voetballen en niet veel later krijgt Jai-Lana de bal op het middenveld aangespeeld en geeft een steekbal door de verdediging van Overwetering waardoor Annely 1 op 1 komt te staan. Helaas belandt ook deze bal in de handen van de keeper. Na een aantal kansen gemist te hebben zakt AZC in. Overwetering maakt hier goed gebruik van en scoort de 1-0. AZC probeert na de aftrap te antwoorden met een aanval: vanuit de opbouw wordt er een mooie pass op Jayla gegeven die de bal vervolgens mee geeft aan Jai-Lana, zij loopt op en geeft de bal aan Hazal die vrije ruimte heeft om te schieten. Jammer genoeg schiet Hazal net naast. Overwetering probeert hetzelfde en het lukt hen wel om de bal achter de keeper te krijgen. We gaan de rust in met een 2-0 achterstand.

Rust 2-0.

12.55 start de 2e helft. Wederom beginnen we gelijk sterk. Onze linksback Romy komt goed op en krijgt zelf de kans om te schieten, helaas wordt deze bal gepakt door de keeper. Niet veel later haalt AZC hetzelfde trucje uit met Lynn, maar ook hier staat de keeper weer in de weg. In de 56e minuut wordt er in een driehoekje lekker getikt met elkaar door Lynn, Jai-Lana en Lieke, Jai-Lana speelt de bal vervolgens naar Annely die een mooie schietkans krijgt. Ook deze gaat net naast. Overwetering trapt uit maar hebben geen kans om om te schakelen want AZC zet hoog druk. Nog geen minuut later is bal weer in ons bezit en geeft Ditte een mooie voorzet op Jayla. Je raadt het vast al, want ook deze bal belandt tegen de paal en dus niet in het goal. Dat AZC haar kansen niet afmaakt is duidelijk, maar wij laten onze koppies nooit hangen. In de 81e minuut krijgt Lieke de bal aangespeeld op het middenveld. Lieke maakt oogcontact met Jai-Lana en weet hierdoor precies waar zij de bal moet geven. En ja hoor, oogcontact speelt hier een zeer belangrijke rol want door deze steekpass op Jai-Lana, die tussen de twee centrale verdedigers in staat, belandt de bal eindelijk in de korte hoek. GOAL! 2-1. AZC probeert de druk hoog te houden want niet veel later heeft Annely een mooie schietkans na een vrije trap van Bixente. De keeper kan jammer genoeg nog net de bal uit de korte hoek houden. In de 89e minuut maakt de tegenstander hands op randje 16. Jai-Lana van AZC gaat achter de bal staan en schiet de bal vol op de lat.

Het fluitsignaal klinkt en de wedstrijd komt tot een eind. Het is zonde dat AZC hier punten heeft laten liggen omdat er zeker meer in de wedstrijd had gezeten. Overwetering heeft geen enkele kans gehad in de tweede helft en AZC heeft alleen maar hun helft gevoetbald. Het is tijd dat AZC haar kansen af gaat maken aangezien er op deze manier veel onnodige punten worden laten liggen.

Zondag staat V en L op het programma. De uitwedstrijd werd gewonnen met 3-5 maar het is absoluut geen tegenstander die onderschat moet worden.

©️ Dit verslag is mogelijk gemaakt door Jai-Lana van AZC.