AZC VR 1 verliest van Keijenburgse Boys

De wedstrijd begon om 11:33 uur en al snel kreeg AZC een kans via een steekbal. Enkele minuten later was het echter Keijenburgse boys die de voorsprong nam na een ongelukkige klutsbal die door een corner in het 5 meter gebied belandde en deze ging erin.
AZC bleef echter strijden en kreeg kansen via mooie steekballen van Annely en Destiny, maar de keeper van Keijenburgse boys hield de nul. Lieke werd in de rug geduwd en AZC kreeg een vrije trap mee. Dit kwam tot een kans, maar Annely schoot net naast. Na twee opeenvolgende ongelukkige eigen doelpunten die er tussendoor glipten in cornersituaties eindigde de eerste helft met een 3-0 achterstand voor AZC.

Rust 3-0. We merkte dat we niet scherp genoeg waren en dat veel duels werden verloren, dus het moest anders en het kon ook zeker nog.

In de tweede helft begon AZC goed met kansen via Bixente op Lynn en een vrije trap die gevaarlijk dreigde te worden maar toen weggewerkt werd door de tegenstander. Jai-Lana zette goed druk en veroverde de bal van de tegenstander, maar haar schot werd gestopt door de keeper. Ditte gaf een mooie steekbal op Jai-Lana, maar de keeper was er net op tijd bij.
Keijenburgse boys kreeg nog een kans uit een voorzet die net langs het doel ging, gevolgd door een cornerbal waaruit de tegenstander net over het doel schoot. AZC bleef echter het strijden en werkte de ballen van de tegenstander weg. In de 83ste minuut maakte Lynn nog een mooi doelpunt uit een afvallende bal, waarmee de eindstand 4-1 werd in het voordeel van Keijenburgse boys.

Ondanks de nederlaag liet AZC zien dat ze hard hebben gestreden en kregen wij zeker genoeg kansen om terug te komen in de wedstrijd. Helaas kwamen wij wederom door 2 tegendoelpunten en 1 klutsgoal op achterstand. Zoals weleens vaker is gebeurd lukte het vandaag niet helemaal maar zijn wij vol vertrouwen om de stijgende lijn van de afgelopen weken voort te zetten

Aanstaande zondag staat de wedstrijd uit tegen Sc. Overwetering VR1 op het programma. De thuiswedstrijd een maand geleden werd 1-1. Hopelijk kunnen de vrouwen er zondag voor zorgen dat de 3 punten meegenomen worden naar Zutphen.