AZC VR1 – AD ’69 VR1 1-3

Afgelopen zaterdag werd de tweede seizoenshelft van de competitie weer hervat voor AZC VR1.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd er een presentatietenue uitgereikt door onze nieuwe sponsor: Ellen Hassink van Pomme Schoenen & Tassen uit Zutphen. Het team is ontzettend blij met de nieuwe sponsor en de kleding. Het is mooi om te zien dat het vrouwenvoetbal binnen AZC steeds serieuzer wordt genomen en dat er qua kleding en andere zaken steeds meer voor de vrouwen wordt geregeld. De vrouwen van AZC lopen er na de wedstrijd dus ook op en top bij!

Helaas missen wij Veerle die voor een half jaar in Madrid zit. Esmee die er waarschijnlijk een langere tijd uitligt door een blessure aan haar knie. Minne is er gelukkig volgende week weer bij.
Wel konden wij vandaag weer beschikken over Michelle en Jai-Lana die de hele eerste competitiehelft hebben gemist door lang blessureleed. Zij konden in ieder geval weer starten, dus al met al moest dit dus wel een mooie dag gaan worden!
Wissels: Ditte, Laure, Marlou.

Om 13.15 uur werd er afgetrapt op veld 1.
We begonnen wat onwennig aan de wedstrijd. Door beide teams werden er enkele aanvallen gecreëerd maar dit resulteerde in een paar kleine kansjes maar niet in directe grote kansen. Onze verdediging stond goed en daardoor kwamen wij ook niet echt in de problemen. Destiny kreeg vandaag een opdracht mee waar ze zich vanaf het begin van de wedstrijd heel goed aan hield. Na een kwartier kwam AZC er voetballend goed uit, Annely draaide goed weg gaf een prachtige steekpass tussendoor op Lieke maar helaas ging deze er niet in. Er waren daarna zeker nog wel wat kansen of een paar afstandsschoten.
Na 20 minuten zette de aanval van AD ’69 goed druk op onze verdediging waardoor wij er achterin niet meer goed uitkwamen, door een net iets te zachte terugspeelbal kon de bal niet meer door Dazzy worden weggehaald, 0-1. Het spel ging heel snel op en neer en dat resulteerde in aanvallen van beide kanten, maar hierdoor vielen ook veel gaten op het middenveld, waardoor AD ’69 soms wel goed doorbrak. Vlak voor rust werd er gelukkig voor ons nog een grote kans gemist door AD ’69.
Rust 0-1.
Het was duidelijk dat wij veel meer rust aan de bal moesten hebben, niet bang zijn en rustig met elkaar tikken. Want voetballend gezien deden wij absoluut niet onder van de tegenstander!
De tweede helft begonnen wij ook sterker en na 2 minuten kregen wij daarom ook meteen een goede kans, helaas kreeg Jai-Lana de bal er niet in. Er werd echt meer rust bewaard, meer met elkaar getikt vanuit achteruit en op het middenveld. In de 53e minuut raakte Lieke blijkbaar een speelster, de scheidsrechter vond het overduidelijk een penalty, maar niemand begreep eigenlijk waarom. Helaas kwamen wij hierdoor op een onterechte 0-2 achterstand.
Niet de koppies laten hangen was de afspraak, dus nu zijn wij aan de beurt. Iedereen zette zich volledig in, want we voelden allemaal dat er meer inzat en dat bleek ook het geval. AZC was absoluut de bovenliggende partij en speelde zeker 25 minuten lang op de helft van de tegenstander!
In de 56e minuut werd de bal voorgezet vanaf de zijkant en kwam voor de voeten van Annely terecht, zij haalde snoeihard uit en de bal kwam via de onderkant van de lat terug het veld in, Venity stond goed en kon de bal er via de rebound ook keihard inschieten, 1-2!! Het geloof kwam nu helemaal terug en een gelijkspel was in ieder geval zeker verdiend geweest. Doordat wij op het middenveld de mogelijkheid kregen om het spel te bepalen, de rust beter werd bewaard en er goed werd samengespeeld, werden er best veel aanvallen gecreëerd, maar dit kwam niet altijd tot directe mogelijkheden. Lieke, Annely en Lynn konden alle 3 ook enkele keren op doel schieten, de keepster stond net in de weg of de bal ging over. In de 83e minuut maakte AD ’69 de 1-3. Dit was ook de eindstand, deze stand is door eigenlijk twee ongelukkige momenten bepaald.
Natuurlijk hadden wij ook meer moeten scoren, maar het vertrouwen wat ik vaak voor de winterstop heb uitgesproken, hebben de vrouwen nu ook zelf ervaren. We kunnen tevreden terugkijken op ons spel, ondanks de nederlaag. Dit moet zeker vertrouwen geven voor het restant van de competitie.
Daarna werd er door het team in het nieuwe presentatietenue nog wat gedronken en kijken we allemaal uit naar de volgende wedstrijd. Aanstaande zaterdag 12 februari speelt AZC VR1 om 15.00 uur uit bij de nummer 1: ZZC’20 VR2.