AZC VR1 – AZSV VR5 9-1

Afgelopen woensdag stond de wedstrijd tegen AZSV VR5 voor achterhoek cup op het programma. Een gelijkspel was voldoende voor plaatsing voor de volgende ronde, maar natuurlijk gingen we voor de winst. Wederom waren wij erg blij dat Rosalie en Alyssa met ons mee wilde doen.

Wissels: Laure, Ditte

Voor de wedstrijd heb ik aangegeven of de vrouwen nu eens wilden laten zien dat we binnen een half uur ook met 4-0 voor kunnen staan. Dat begint met een goede en scherpe warming-up.
Vanaf de aftrap werd er meteen getikt. Destiny kreeg de bal en gaf een pass op Rosalie, die stuurde Annely weg door het centrum, Annely kon de assist geven op Destiny en die schoot binnen 50 seconden de 1-0 in het net! Dit was wel een hele snelle voorsprong. Na 8 minuten stond het al 2-0 door weer een goed uitgespeelde aanval en Minne schoot de bal binnen.
De hele eerste helft werd er heel goed en simpel voetbal gespeeld. Er kon rustig worden opgebouwd vanuit achteruit en er werd overal goed met elkaar samengespeeld.
Door een miscommunicatie achterin tussen Michelle en Dazzy, schoot AZSV de 2-1 binnen.
Na 17 minuten werd er echt prachtig gecombineerd, de aanval begon vanuit achteruit, via het middenveld en via de flanken. De zogenoemde driehoekjes werden gevormd en er werd heel mooi en simpel getikt, waardoor Minne de bal kreeg en heel rustig de bal laag in de hoek kon plaatsen. 3-1. Na 28 minuten gaf Annely een mooie assist op Destiny en stond het 4-1.
De vrouwen hebben mijn verzoek ingewilligd, want na 28 minuten is er 4 keer gescoord!
In de 32e minuut kreeg AZC een cornerbal die goed werd genomen door Destiny, Minne kopte de 5-1 binnen. De dag ervoor hadden we net getraind op corners. In de 34e minuut kreeg Annely de bal voor haar voeten en schoot de 6-1 binnen.
Er werden ongelooflijk veel kansen gecreëerd Venity kon een keer schieten, helaas op de keepster. Lieke die twee kansen kreeg, Rosalie die net naast schoot.
Het was enorm genieten vanaf de kant, want wat zette dit elftal even een heerlijk wedstrijdje neer.
Rust: 6-1.
De eerste 10 minuten van de tweede helft waren er weer genoeg kansen voor AZC. Laure kreeg een schotkans, Destiny schoot op de paal en de bal kaatste terug en via haar hoofd ging deze naast. Een schot van Annely die werd gekeerd door de keepster. In de 64e minuut kreeg AZC een vrije trap, Lynn ging achter de bal staan en maakte een prachtig doelpunt.
In de 68e minuut schoot Lynn van ongeveer 20 meter de bal hard en laag, deze kwam op de paal, Rosalie ving deze bal op en kon schieten op goal, de keepster kon de bal nog net tegenhouden en kaatste via de lat het veld weer in waardoor Destiny de bal zo het doel in kon lopen, 8-1.
Michelle verstapte zich en ging weer even door haar enkel. Gelukkig valt het achteraf mee. Zelfs Lisa maakte na een tijd afwezigheid weer even haar debuut en kwam de laatste 12 minuten nog even het veld in omdat we maar 2 wissels hadden. Ze kreeg ook nog een schotkans maar deze ging over.
De laatste goal stond op naam van Minne een prachtig schot zorgde meteen voor de eindstand: 9-1!!

Wat een geweldige wedstrijd hebben de vrouwen van AZC hier neergezet deze avond. Nu was er ook amper druk en weinig tegenstand, waardoor wij echt volledig het spelletje konden maken en dat hebben we gedaan! Wat een heerlijke wedstrijd en wat geeft deze overwinning vertrouwen. Nu hebben de dames zelf ook ervaren dat dit het voetbal is wat wij graag willen spelen en wat zij ook kunnen! Dat is in het verleden ook gebleken, maar dat kwam er tot nu toe dit seizoen nog niet helemaal uit.
Deze wedstrijd geeft absoluut een boost en dit nemen we mee naar zaterdag 5 maart, dan speelt AZC VR1 thuis om 13.15 uur de derby tegen Warnsveld.
En.. het goede nieuws is; dat we bijna beschikken over een complete selectie. Nu moeten ook de punten gepakt gaan worden in de competitie en al helemaal thuis tegen Warnsveld! ⚽️