AZC VR1 – Blauw Wit ‘66 Boys VR2 2-1

AZC VR1 pakt de eerste 3 punten in de competitie!

Wissels : Rachel, Laure

De hele week keken wij uit naar deze wedstrijd en wisten we dat deze wedstrijd gewonnen moest worden en dat dit ook zeker mogelijk was. Die 3 punten zouden vandaag in Zutphen blijven! Het zonnetje scheen volop, wat een heerlijke dag moest dit gaan worden.
Voor de wedstrijd ontvingen de vrouwen een mooi zwart inloopshirt van onze huidige sponsor van ons wedstrijdtenue: Dutch Diagnostics. Dit inloopshirt werd vandaag gebruikt als wedstrijdshirt, aangezien de tegenstander ook in het blauw / wit speelt. Namens het hele team zijn wij onze sponsor erg dankbaar voor dit mooie shirt!
Wat vandaag belangrijk was, scherpte vanaf het begin, volle concentratie, simpel met elkaar voetballen en scoren!
Vanaf de aftrap was dit meteen het geval, Jai zette direct druk op de laatste vrouw van Blauw Wit en kon de bal veroveren, ze kwam 1 op 1 met de keepster en schoof de bal door de benen van de keepster het doel in, binnen 10 seconden stond het dus al 1-0! Wat een droomstart was dit.
De eerste 10 minuten bleven we druk zetten en hierdoor creëerden wij af en toe aardig wat voorzetten en soms enkele doelpogingen. Daarna werd het spel onrustig en lieten wij de tegenstander het spelletje maken en dit was nou net niet de bedoeling. We gaven ze teveel ruimte, wonnen niet elk duel en speelde veel lange ballen. Ook conditioneel leek het wat zwaarder te zijn. Gelukkig kregen wij in de 36e minuut een penalty. We oefeningen hier regelmatig op en nu was het echt zover, Lieke ging achter de bal staan en schoot de bal keurig in de hoek van het doel, 2-0 AZC!!
Rust 2-0.
De rust waren we wel aan toe, want het was duidelijk dat er wel wat moest veranderen qua spel, anders zou dit nog weleens verkeerd kunnen uitpakken. Met de 2e helft van vorige week in ons achterhoofd, kon dit nu echt niet gebeuren!
Het eerste kwartier van de tweede helft begon wel weer wat moeizaam, het spel verliep toch niet helemaal zoals afgesproken, maar gelukkig veranderde dat. Romy schoof regelmatig mee naar voren, er werd beter gekeken en makkelijker en simpeler met elkaar getikt. Eindelijk kwamen we aan het voetballen toe en dat resulteerde ook in ongelooflijk veel aanvallen en kansen. Het was echt niet bij te houden hoe veel kansen er werden gecreëerd. Veel ballen gingen naast, over, op de keepster of op de lat. Er hadden er toch al wel heel veel in gemoeten. En wat gebeurt er altijd in het voetbal, als je als team zelf niet scoort, dan doet de tegenstander dat. En dat was ook in deze wedstrijd het geval. In de 73e minuut viel de 2-1, de tegenstander was veel sneller en brak door.
Ook na de 2-1 kregen we nog best wat mogelijkheden maar de bal wilde er niet in. Dus het laatste kwartier was voor ons langs de kant billen knijpen, helemaal toen 3 minuten voor tijd Blauw Wit nog bij de 2-2 op de schoen had, maar door een cruciale redding van Dazzy werd dit gelukkig voorkomen.
Gelukkig bleef het bij 2-1 en zijn de eerste 3 punten van de competitie echt een feit! Dit geeft wel even een boost voor het hele team.
Het enige wat we onszelf kwalijk kunnen nemen is dat wij vaker ons eigen spelletje moeten gaan spelen, gefocust moeten blijven en absoluut meer moeten gaan scoren!
Het hele seizoen hebben wij ontzettend veel pech met afwezigheid van speelsters door blessuregevallen. Tot op heden hebben wij nog geen een wedstrijd het hele team compleet gehad. Vandaag ontbraken er wederom 3 speelsters, wij hopen dat over enkele weken een echt volledig team compleet hebben (helaas op Veerle na, die nog steeds geniet van haar verblijf in Madrid).

Nu kijken wij uit naar a.s. zaterdag, dan speelt AZC VR1 om 15.00 uur uit tegen Spcl. Brummen VR1.

Kan een afbeelding zijn van 2 mensen en de tekst 'AZCVR1 VR1 20h Player of the Match van AZC VR1 VR2: Blauw Wit '66 Lieke Goedheer Jai-Lana Joseph'