AZC VR1 – FC Zutphen VR1 2-4

Kan een afbeelding zijn van de tekst 'AZC VR1 LINEUP11 LINEUP11 Esmee Minne Jai-Lana Lieke (c) Annely Rosalie Romy Michelle Ditte Destiny Dazzy LINEUP11'

Wissels: Aleid, Venity.

Woensdagavond werd er om 20.00 uur afgetrapt tegen FC Zutphen VR1 uit de 3e klasse. De stadsderby die werd gespeeld in de kwartfinale van de Achterhoek Cup.
AZC en Zutphen gingen de eerste minuten aardig gelijk op. Daarna hadden wij even de overhand, maar na 9 minuten kwam er een voorzet vanaf de rechterkant van Zutphen, Destiny kreeg de bal niet onder controle en daardoor kon Zutphen de 0-1 maken. 2 minuten later gaf Jai-Lana een mooie assist op Minne die de 1-1 binnenschoot! Zo stond het vrijwel direct weer gelijk. Na 15 minuten maakte Zutphen de 1-2. Je zag dat wij na dat doelpunt wat meer achter de tegenstander aanliepen. Het middenveld van Zutphen was sterker dan dat van ons, hierdoor liepen wij regelmatig achter de feiten aan. Af en toe kwamen wij ook wel aan voetballen toe en konden dan even ons eigen spelletje spelen. Ook wij beschikken over een goed team en een snelle aanval. In de 21e minuut had Dazzy een goede uittrap, waardoor Jai-Lana de bal kreeg en de verdedigers eruit liep, ze kwam 1 op 1 met de keepster en schoot de bal heel rustig en beheerst laag in het doel, 2-2! Zutphen kreeg ook zeker enkele kansen, een bal op de paal of schoten die naast of over gingen. Helaas viel alleen op slag van rust de 2-3, door een rare stuiterbal kwam deze tegen Destiny aan en Dazzy kon er ook niet meer bij.
Rust: 2-3.
De tweede helft was de opdracht om toch korter te dekken en het middenveld niet te veel ruimte te geven. Ondanks dat wij zeker nog enkele keren op doel konden schieten, wat kansen creëerden, was het uiteindelijk Zutphen die de 2-4 kon scoren. We deden ons best, maar uiteindelijk bleek dat we weinig meer aan voetballen toekwamen. Wel vochten wij voor elkaar en elk duel. Het laatste kwartier heeft Zutphen nog aardig wat kansen gehad, onze verdediging stond goed, alleen brak Zutphen enkele keren goed door, mede door hun snelle en technische speelsters. Dazzy stond vandaag ongelooflijk goed te keepen, ze bracht regelmatig mooie reddingen anders had het scoreverloop ook nog iets anders kunnen zijn. En de kansen die wij krijgen werden helaas ook niet afgemaakt.
Eindstand 2-4. Hiermee eindigt het bekeravontuur in de kwartfinale van Achterhoek Cup voor de vrouwen van AZC. Het was een vermakelijke wedstrijd om te zien, er was best veel publiek aanwezig en de vrouwen hebben keihard voor elkaar gewerkt, helemaal tegen een tegenstander uit een hogere klasse.
Aanstaande zaterdag zijn wij vrij en na 3 wedstrijden in een week, waarvan 2 derby’s is het nu even tijd voor rust. Er zijn er wat blessuregevallen en zo krijgt iedereen tijd om te herstellen.
Op naar 30 april, dan is het weer tijd voor de competitie, dan speelt AZC VR1 om 14.45 uur uit tegen Ulftse Boys VR1! ⚽️