AZC VR1 geeft voorsprong uit handen

Zondag 26 maart stond de uitwedstrijd tegen de (op dat moment) nummer 2 op het programma. Eerder dit seizoen werd er thuis met 5-2 verloren van Broekland VR1. We wisten dus dat het geen makkelijke middag zou worden. We begonnen met de volgende opstelling:

Destiny

Aleid – Ditte – Lynn – Romy

Rosalie – Annely – Lieke

Jayla – Hazal – Jai

Wissels: Elysha, Dazzy, Bixente

We begonnen scherp aan de wedstrijd, wat gelijk in de 2e minuut resulteerde in een grote kans voor AZC. Lieke kreeg de bal, kapte de tegenstander uit in de 16 en legde de bal laag terug op Jai ter hoogte van de penaltystip. Jai schoot de bal helaas net naast de paal. Een paar minuten later kregen we weer een grote kans. Lynn onderschepte de bal achterin, speelde door op Ditte, die vervolgens een steekpass op Jai gaf. Ook deze bal ging helaas net naast. Deze kansen gaven de vrouwen van AZC vertrouwen. We zette goed druk op de verdediging van Broekland en combineerden gemakkelijk met elkaar. Broekland kwam amper aan de bal op onze helft. In de 10e minuut kwamen we op een verdiende 0-1 voorsprong. Lynn gaf een mooie bal op Jayla die kon voorzetten op Hazal. Hazal schoot de bal rustig in het doel!

Na de openingstreffer bleven we goed spelen waardoor we meerdere goede aanvallen op konden zetten. De enkele momenten dat Broekland op onze helft kwam, stonden we goed te verdedigen. In de 22e minuut werd het 0-2 voor AZC. Ver van buiten de 16, kon Lynn op goal schieten. Een verdediger van Broekland veranderde de bal van richting, waardoor de keepster niet goed kon redden. Jayla reageerde scherp, liep door op de keeper en schoot de 0-2 binnen!

In de 30e minuut werd Annely in de sandwich naar de grond gewerkt en kwam hard met haar hoofd op de grond terecht. Uit voorzorg werd ze gewisseld en mocht Bixente haar rentree maken. Het laatste kwartier kakte we wat in en we waren blij toen de scheids floot voor de rust.

In de tweede helft kwam Dazzy onder de lat te staan en kon Destiny het keeperstenue omruilen voor een blauw-wit wedstrijdtenue. We wilden de goede eerste helft voortzetten en begonnen vol goede moed, maar wel met wat vermoeidheid in de benen aan de tweede helft.

Om 12:35 begonnen we aan de tweede helft en wat we verwachtten, gebeurde ook: Broekland klapte er vol op. Broekland had meer de bal en kon meer het spel maken. Na 10 minuten kreeg Broekland een grote kans. Deze ging er voor ons gelukkig niet in. Het spel wat we in de eerste helft lieten zien was helemaal verdwenen. We waren vooral de aanvallen van Broekland aan het tegenhouden en kwamen er zelf niet echt uit. Echt helemaal kansloos waren we ook weer niet, maar we kregen niet meer zoveel opgelegde kansen als de eerste helft. Verder bracht Dazzy een aantal keren redding door goed uit te komen. Na een kwartier spelen kreeg Broekland een vrije trap op een (voor hun) prettige plek. Helaas voor ons vloog deze bal in de verre hoek, 1-2.

10 minuten later kwam Broekland op gelijke hoogte door een afstandsschot. De voorstopper van Broekland was mee opgekomen en kon van afstand onhoudbaar binnenschieten: 2-2.

We gaven de moed niet op en probeerde voorin nog wat te forceren. Vrije trappen die Broekland wel kreeg, werden niet aan AZC gegeven en dat zorgde (begrijpelijk) voor de nodige frustratie bij de vrouwen van AZC. 20 minuten voor tijd kwam Elysha in het veld voor Bixente. Met nog een kwartier te spelen kwam Broekland op voorsprong. Achterin werd opgebouwd, maar belandde de bal bij een speelster van Broekland in de voeten. Met enig geluk schoot de spits van Broekland de bal vanuit een moeilijke hoek binnen, 3-2.

We gaven niet op en probeerde er vanaf de aftrap uit te komen. Jai werd hard onderuit gehaald, maar tot groot ongeloof kreeg Broekland de vrije trap mee. Destiny kreeg vervolgens een gele kaart voor ‘praten’ en moest het veld voor 10 minuten verlaten. In deze 10 minuten probeerde we de schade te beperken en dat lukte. Vlak voordat Destiny het veld weer in mocht komen gingen we 1-op-1 spelen achterin en schoof Ditte door naar voren. Dit was van korte duur, want de scheids floot om 13:15 uur (na 40 minuten spelen in de tweede helft) voor het einde.

AZC VR1 verliest helaas met 3-2 van (nu koploper) Broekland VR1. We hebben een 0-2 voorsprong uit handen gegeven, waar we minimaal een punt hadden verdiend.

De eerste helft speelden we erg goed en dit nemen we absoluut mee naar aanstaande zondag! Dan spelen we op Super Sunday thuis tegen de nummer 2 van dit moment: Vorden VR1. We kunnen alle support bij AZC zondag enorm goed gebruiken!

©️Dit verslag is mogelijk gemaakt door Lieke en Bixente.