AZC VR1 pakt 3 punten en stijgt weer een plekje

Afgelopen zondag werd de wekker vroeg gezet om de wedstrijd uit tegen SV Basteom VR1 te spelen.

Na een uitgebreide huldiging van verschillende spelers bij onze tegenstander werd er een kwartier later dan gepland (10.45u) aftrapt op de hobbelige grasmat van Steenderen.

Het was duidelijk te zien dat AZC nog wakker moest worden waardoor Basteom direct een aantal keer kon doorbereken en gevaarlijk werd. Gelukkig dit alles, zonder resultaat.

AZC was wakker geschud en creëerden een paar mooie scoringskansen; Jayla schiet van afstand net over en Jai-Lana schiet in de handen van de keeper. Helaas is het Basteom die de wedstrijd opent door een communicatiefout achterin bij AZC. 1-0. Ook nu wordt duidelijk dat het coachen en communiceren met elkaar een aandachtspunt is en blijft bij AZC. AZC zet de wedstrijd daarna al snel op 1-1 door een voorzet van Bixente op Jai-Lana, die uiteindelijk de bal achter de keeper krijgt. AZC heeft de overhand en er wordt voornamelijk op de helft van Basteom gespeeld waarbij meerdere kansen voor AZC volgen.

Destiny schiet op de lat en Jai-Lana mist het goal aan de hand van een steekpass van Annely. Het schot van Jayla wordt geblokt en Jai-Lana schiet in de rebound over. Na zo’n tien minuten wordt AZC beloond. Dit door goed druk zetten van Jai-Lana op de achterhoede van Basteom en het onderscheppen van de bal. Jai-Lana behoudt het overzicht en zet voor op Jayla die rustig een hoek kiest en de 1-2 scoort.

Ondanks dat Basteom weinig op de helft van AZC speelt, lukt het hen om te scoren en met 2-2 de rust in te gaan.

Rust 2-2. In de rust is duidelijk afgesproken dat wij hier niet met een gelijkspel het veld verlaten, die 3 punten moesten mee naar Zutphen!

Van mooi voetbal was er de tweede helft weinig sprake. Af en toe werden er mooie acties gecreëerd, maar veelal leek het alsof de warmte zowel AZC als Basteom de das om deed. Desondanks weet AZC nog drie keer te scoren. In de 55ste minuut speelt Jai-Lana op Jayla en weet Jayla te scoren. Ook de 2-4 en tevens hattrick komt op naam van Jayla door een mooie voorzet van Ditte. Jai-Lana weet nog te scoren, maar wordt teruggefloten door (onterecht) buitenspel. De wedstrijd eindig in een 2-4 overwinning voor AZC.

Al de gehele competitie zijn wij vaak de betere ploeg met leuk en goed voetbal maar weten dit meestal niet om te zetten in een overwinning. Nu was het qua voetbal een stuk minder, maar de 3 punten zijn een feit!

Aanstaande donderdag 25 mei speelt AZC VR1 om 20.00 uur thuis tegen Pax VR1. Het is absoluut mogelijk om dan ook 3 punten te pakken. Bij winst stijgen we nog een plekje en dat zal meer dan terecht zijn gezien het verloop van de competitie. Komen jullie ons aanmoedigen op veld 1?!

©️Dit verslag is mogelijk gemaakt door Annely en Lieke.