AZC VR1 – Ulftse Boys VR1 2-8

Kan een afbeelding zijn van gras en de tekst '17 15 Minne Destiny 13 10 Venity Jai-Lana 5 16 Marlou Rachel Lieke 3 11 Aleid Romy Michelle 1 Dazzy'                                                                         Wissels: Alyssa, Rosalie

Wederom geen complete selectie, maar na twee weken geen wedstrijd te hebben gespeeld werd er afgelopen zaterdag om 13.15 uur afgetrapt op veld 2 tegen Ulftse Boys VR1.
De eerste 10 minuten waren wat onwennig, iedereen was zoekende, er was wat onrust aan de bal en na 6 minuten stond het 0-1 door een ongelukkig doelpunt. Dit was wel meteen het kantelpunt. Het bleek dat zodra wij druk zetten op de verdediging van Ulftse Boys dat zij wat paniekerig werden. Met onze snelheid voorin was dit enkele keren succesvol. Er kwam iets meer rust in het team, er werd keihard voor elkaar en iedere bal gestreden er werd met vlagen heel goed gevoetbald en hierdoor werden er enkele aanvallen gecreëerd. In de 28e minuut gaf Romy een goede pass op Jai-Lana, zij draaide open en krulde de bal vanaf de 16 meter prachtig in de kruising, 1-1! Dit was meer dan verdiend, gezien ons spel. We zaten kort op onze tegenstander en lieten het balletje goed rondgaan. Zelfs de tegenstander was onder de indruk! Alleen 2 minuten later stond het wel direct 1-2 en in de 42e minuut werd het ook 1-3. Deze tegengoals kwamen doordat wij net even niet alert waren. Ook al waren het kleine foutjes, Ulfste Boys was op deze momenten erg scherp en onze foutjes werden direct afgestraft. In de 43e minuut gaf Rosalie een prachtige lage steekpass op Destiny en zij rondde goed af, 2-3! Dit gaf weer even vertrouwen vlak voor rust.
Rust 2-3.
In de rust afgesproken dat vaker de andere kant gezocht moest worden, veel ballen gingen over 1 kant en ook moest meer rust aan de bal komen achterin. Lage ballen en simpel voetballen, scherp blijven en dan zouden we nog weleens kunnen gaan verrassen vandaag.
Meteen in de 46e minuut stond het 2-4. Dus opnieuw weer de focus zien terug te vinden en ons eigen spelletje gaan spelen. Dit gebeurde echter totaal niet. In de 58e minuut viel de 2-5. Uiteindelijk stond het in de 80e minuut 2-8. AZC heeft tussendoor nog een paar kansen gehad, maar dit resulteerde niet in doelpunten. Alles wat er in de eerste helft was en wat er in de rust is afgesproken leek compleet te zijn verdwenen. De concentratie en de vechtlust was grotendeels weg. Ook conditioneel leek het een stuk lastiger te zijn. Of is het dan toch het wedstrijdritme? Wat het ook was, dit verlies met deze cijfers kunnen wij alleen onszelf aanrekenen en was absoluut onnodig.
Deze week zal er weer hard worden getraind. AZC VR1 speelt a.s. zaterdag 26 maart om 13.15 uur thuis tegen Blauw Wit ’66 VR2.
Uit werd hier maar nipt verloren, mede doordat er ook toen veel afwezigen waren. Indien deze week goed verloopt dan beschikken we weer over een iets bredere selectie. Als dat lukt, dan wordt het echt tijd om de 3 punten in Zutphen houden, want tegen deze tegenstander moet dat absoluut mogelijk zijn!

Kan een afbeelding zijn van de tekst 'ZVV 1918 Player of the Match van AZC VR1 Ulftse Boys VR1: Michelle van Huizen'