AZC VR1 – Warnsveldse Boys VR1 2-1

Gisteravond (14-4-2022) de derby. Op het eerste veld aan ons sportcomplex werd er om 19.30 uur afgetrapt.

Kan een afbeelding zijn van de tekst 'AZCVR1 VR1 SPORTS STUDIO Esmee Jai-Lana Minne Destiny Annely Lieke (c) Romy Lynn Aleid Michelle Dazzy LINEUP11'

Wissels: Ditte, Venity, Alyssa.

AZC begon fel en scherp aan de wedstrijd. Er stond een team die de wil had om te willen winnen vandaag! Af en toe creëerden we enkele aanvallen over de flanken en werd er rustig en simpel met elkaar gevoetbald. In de 16e minuut gaf Lynn een prachtige assist op Jai-Lana, die rustig bleef en de bal netjes onderin het hoekje van het goal schoof, 1-0 AZC! Echte kansen gaven wij niet weg maar echte directe kansen kregen wij ook niet. Wel werd er veel gespeeld op de helft van de tegenstander en onze verdediging stond als een huis. Warnsveld is mede hierdoor niet echt heel gevaarlijk geweest, tot de 37e minuut. Door balverlies voorin, een duel die verloren ging rond het 16 meter gebied konden zij de 1-1 binnen schieten net voor de rust.
Rust: 1-1.
In de tweede helft was het best moeilijk voor ons, de duels gingen er soms hard aan toe en qua voetbal was het met vlagen redelijk, maar niet zo goed als in de eerste helft. In de 70e minuut gaf Romy een mooie assist op Jai-Lana die uiteindelijk het duel aanging met Bixente, die dreef haar naar buiten in het 16 meter gebied, maar Jai-Lana kon met buitenkantje rechts de bal in de verre hoek krijgen, 2-1 AZC!! Wat een ontlading, alleen was er nog wel een tijdje te spelen. Het spel werd enkele keren stilgelegd en van heel goed voetbal en mooie combinaties was niet echt sprake meer. Wel werd er voor elk duel keihard gevochten, iedereen streed voor elkaar!! Een derby hoeft niet mooi te zijn, als je deze maar wint en dat hebben wij gedaan!!
Wat zijn wij blij en trots dat wij uit de laatste 4 wedstrijden 7 punten hebben gepakt. Het klinkt niet veel, maar voor ons is dat het wel het geval vergeleken met de eerste seizoenshelft. Het vertrouwen dat het goed zou komen heb ik altijd gehad want wat kunnen deze vrouwen goed voetballen en dat lijkt nu eindelijk zijn vruchten af te werpen!
Wat ontzettend mooi om te zien dat er aardig wat publiek aanwezig was bij deze wedstrijd!!
Allemaal bedankt en zoals beloofd hebben wij de 3 punten in Zutphen gehouden
Op naar morgen, dan staat alweer de volgende competitiewedstrijd op het programma. Geen idee waarom zo laat, maar om 17.00 uur speelt AZC VR1 uit in en tegen Colmschate VR2! ⚽️
Kan een afbeelding zijn van 4 mensen, staande mensen en tekst