AZC VR1 wederom bovenliggende partij maar verliest

Vorige week stond er een doordeweekse  wedstrijd tegen Activia op het programma. Uit bij Activia konden wij ondanks de vele kansen maar niet scoren. Desondanks waren wij wel degelijk de bovenliggende partij en dus gingen we met goede moed de wedstrijd in.

Geen van beide teams creëerden echt gevaarlijke scoringskansen in de eerste tien minuten van de wedstrijd. In de 12e minuut werd Jai-Lana door een mooie pass van Lynn de diepte ingestuurd maar mede dankzij het natte, gladde veld was de keepster van Activia eerder bij de bal.

Een paar minuten later in de 16e minuut speelt Destiny zichzelf vrij met een mooie actie en kan de bal voorgeven. Helaas is deze net te scherp voor Jai-Lana om hem binnen te lopen. Je kan zien dat wij een stukje focus missen en dat dat in combinatie met het doorschieten van de bal zorgt voor slordigheidsfoutjes.

Na een goede uitkom actie van Dazzy om te voorkomen dat Activia gevaarlijk kan worden in de 22e minuut wordt Activa pas na een half uur voor het eerst gevaarlijk. Gelukkig kan Aleid de actie net op tijd verdedigen tot een corner.

Vlak daarna komt Activia weer met een scherpe voorzet die Ditte net weg kan koppen voordat de bal voor de voeten van Activia valt.

Drie keer is scheepsrecht voor Activia, want in de 33e minuut scoort Activia dan toch de 0-1. Wij proberen meteen deze achterstand te herstellen met een mooie pass van Lynn op Destiny die Activia nog maar net kan verdedigen tot een corner. Deze corner zorgt voor een schietkans voor AZC, maar helaas is deze te slap en makkelijk te pakken door de keepster van Activia.

We gaan steeds beter voetballen en dat zie je ook aan de kansen die we steeds meer gaan creëren, zoals een pass van Jai-Lana op Destiny in de 39e minuut waar wederom helaas een speelster van Activia tussen komt. Kort voor rust vestigen we onze hoop op Lynn met een vrije trap, maar deze komt in de kluts tussen onze aanvallers en helaas krijgt niemand de bal achter de keepster.

Rust: 0-1.

Wissel: Rosalie voor Bix

Net als in de eerste helft creëren ook in de tweede helft geen van beide teams echt gevaarlijke kansen in het eerste deel van de tweede helft.

62e minuut, wissel: Elysha voor Hazal

69e minuut, wissel: Jayda voor Lieke

In de 70e minuut is er wederom een vrije trap voor Lynn en een goed geplaatste bal die er normaal in vliegt wordt door de keepster toch hoog uit het hoekje weggepakt. Door een steekbal van Rosalie en de pass op Destiny komt ze in de 73e minuut 1 op 1 met de keepster maar ook deze actie weet AZC niet af te maken.

Je ziet dat wij zeker voetballend de bovenliggende partij zijn in deze wedstrijd en we vechten hard om dat ook uit de uitslag te laten blijken. In de 77e minuut krijgen we nog een vrije trap, deze keer aan de rechterkant net buiten de 16 dus gaat Ditte achter de bal staan. Net als de andere vrije trappen deze wedstrijd gaat deze bal er ook niet in en beland in het zijnet. Onze debutant Jayda valt in de 79e minuut helaas al weer uit met een blessure, maar niet getreurd want onze veteraan Lieke komt het veld al weer in gesneld.

Ondanks het goede voetbal van AZC beland de bal toch in de 82e minuut weer in de verkeerde goal en staat het 0-2 voor Activia. We naderen het einde van de wedstrijd en we zijn nog een aantal keer gevaarlijk. Activia doet er alles aan om tijd te rekken waar het maar kan. Ditte is doorgeschoven op het middenveld en in de 88e minuut kan ze een voorzet van Jai-Lana mooi de bal binnenlopen het doel in! 1-2 ! We juichen en haasten ons terug naar onze eigen helft om de achterstand in de slotfase nog recht proberen te trekken. Niks is minder waar want helaas is onze focus even weg en kan Activia in de 89e minuut de 1-3 maken.

We geven alles in de laatste minuten extra tijd door het tijdrekken van Activia, maar dan klinkt toch het gevreesde fluitsignaal en verliezen we helaas de wedstrijd met 1-3….

Wederom hebben wij een goede wedstrijd gespeeld, zeker de 2e helft. Wij waren absoluut de bovenliggende partij en hebben vrijwel op de helft van de tegenstander gespeeld, maar helaas is het ons niet gelukt de 3 punten te behouden. De bal wil er maar niet in en dat blijft toch echt wel een dingetje.

Op naar zondag dan speelt AZC VR1 om 10.30 uur uit in Steenderen tegen Basteom VR1.

©️Dit verslag is mogelijk gemaakt door Ditte.