AZC Vrouwen 1 zit bij de laatste 16 bekertoernooi

Afgelopen zondag stond de bekerwedstrijd in de tweede knock-out ronde tegen 5e klasser Eldenia VR3 op het programma. Normaal gesproken zou dit geen probleem moeten zijn, aangezien wij een klasse hoger spelen. Maar laat nou net gisteravond het jaarlijkse AZC voetbalgala hebben plaatsgevonden. Hier waren de vrouwen natuurlijk in grote getalen aanwezig. Annely werd uiteindelijk verkozen tot voetbalster van het jaar 2023 van vrouwen 1. Gefeliciteerd Annely, meer dan verdiend!

Helaas moesten we het deze wedstrijd doen zonder onze topscoorder Jai-Lana in verband met een hamstringblessure. Gelukkig deed Rosalie vandaag met ons mee, waardoor we een goed gevulde bank hadden.

Om 12:00 uur trapten we af aan de Deventerweg. Ondanks de zware omstandigheden waarin we moesten voetballen (lees: de brakheid), waren we duidelijk de bovenliggende partij. We zaten er kort op en wonnen veel duels. Na 8 minuten spelen zetten we de 1-0 op het scorebord. Destiny kwam goed door aan de linkerkant en gaf een afgemeten voorzet op Annely. Annely bleef rustig en schoot de bal tegen de touwen. In de 15e minuut werd de score verdubbeld. De aanval begon in de verdediging waar Ditte en Romy goed met elkaar combineerden. Vervolgens kreeg Destiny de bal en kon zij wederom via de linkerkant doorkomen en een goede voorzet geven op Annely. Ook Annely bleef weer kalm en schoot de bal binnen, 2-0. We konden lekker voetballen en goed combineren met elkaar. We kregen daartoe ook alle ruimte van de tegenstander. Hier en daar creëerden we wat kansen, maar voor het doel stond het vizier niet op scherp. In de 35e minuut werd het 3-0 voor AZC. Lynn schoot van een meter of 25 keihard op de lat. De bal kwam terug het veld in en Annely wist daar wel raad mee en maakte een hattrick. Vlak voor rust kregen we nog een grote kans. Annely gaf een steekpass op Lieke. Haar voorzet kwam door een blok van de tegenstander hoog voor het goal. Helaas had Hazal het vizier niet op scherp en kopte de bal naast.

In de rust werd de opstelling omgegooid, zodat Linda ook het een en ander kon proberen met andere spelers op verschillende posities. Annely die ook wat lichte pijntjes had werd gewisseld voor Rosalie.

De tweede helft stond er een totaal ander team. We waren slordig aan de bal en leden veel balverlies. Met wat druk zetten voorin konden we snel de bal veroveren, maar we gingen uiteindelijk slordig met de kansen om. We maakten telkens de verkeerde keuzes. Waar zelf geschoten moest worden, werd overgespeeld en andersom. Af en toe werd er van afstand geschoten, maar dit leidde ook niet tot doelpunten. En zoals het zo vaak gaat, als je hem zelf niet maakt, maakt de tegenstander hem wel. Een snelle speelster van Eldenia kon doorkomen en schoot de 3-1 binnen. Hierna creëerden wij nog wat kansjes, maar wisten niet meer te scoren. Kort hierna floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

We bekeren dus nog een ronde verder en komen bij de laatste 16. Waarschijnlijk wordt de volgende bekerwedstrijd in februari gespeeld. Eerst kunnen de vrouwen genieten van een welverdiende winterstop. We vergeten gauw de tweede helft van deze wedstrijd en gaan de stijgende lijn die we in de laatste competitiewedstrijden hebben opgebouwd doorzetten. De eerste competitiewedstrijd van 2024 staat gepland op zondag 21 januari. We spelen dan uit tegen Keijenburgse Boys.