AZC vrouwen leiden een geflatteerde nederlaag

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Activia VR1 op het programma. Dit is altijd een lastige wedstrijd voor AZC. Voor de wedstrijd stond Activia op de 3e plek en wij op de 8e plek. Met slechts 10 speelsters van onszelf reisden we af naar Twello. Gelukkig deden Rosalie (JO17) en Zhané (MO20) met ons mee, zodat we met 12 waren. We begonnen met de volgende opstelling:

​                 Dazzy

Lieke – Lynn – Ditte – Aleid

Rosalie – Annely – Elysha

Jayla – Hazal – Jai-lana

Wissel: Zhané.

We begonnen goed aan de wedstrijd en hadden overwicht op het veld. Activia had weinig de bal en creëerde nauwelijks kansen. In de 19e minuut kapte Jayla haar tegenstander uit en kon op doel schieten. Helaas ging dit schot net naast. Een paar minuten later werd Activia gevaarlijk met een hoge voorzet. Deze werd door Lieke voor de doellijn weggehaald. In de 34e minuut counterde Activia en kon een speelster van hun op doel schieten. Gelukkig wist Dazzy deze inzet goed te keren. De momenten dat Activia eruit kwam, stond onze verdediging goed. Aleid had de sterke en snelle buitenspeler van Activia, mede door haar goede slidings, in haar zak. Met nog 10 minuten te spelen voor de rust creëerden we meerdere kansen. Een 1-2’tje tussen Hazal en Jai resulteerde in een kans, maar deze werd niet benut. Een paar minuten later werden we weer gevaarlijk voor het doel van de tegenstander en verdienden we een corner. Deze corner werd kort genomen door Rosalie op Lynn en na een 1-2’tje tussen hun, schoot Lynn vanaf 20 meter op de lat. Vlak voor rust kwam Activia door een lullig balletje op een 1-0 voorsprong. Totaal tegen de verhoudingen in, want wij waren de bovenliggende partij.

Rust.

In de tweede helft kwam Zhané in het veld voor Rosalie. We gingen verder waar we gebleven waren en creëerden veel kansen. In de as werd er goed samengespeeld door Lynn, Ditte en Annely waardoor we er een paar keer goed uitkwamen. Na 5 minuten in de tweede helft opende Lynn met een mooie pass naar de linkerkant. Helaas schoot Jai de bal net voorlangs het doel. In de 60e minuut kregen we een vrije trap en Lynn ging achter de bal staan. Lynn bracht met haar vrije trap onze aanvallers in scoringspositie, maar de bal werd niet geraakt. In de 65e minuut kwam Activia op een 2-0 voorsprong. Een corner ging via een AZC-er ongelukkig het eigen doel in. We hielden vertrouwen en we bleven goed voetballen. Op het middenveld wisten we de vrije speelster te vinden, waardoor we meerdere kansen creëerden. Ook de inzet was ontzettend goed. We werkten hard voor elkaar en gingen fel de duels in. Elysha zette goed door en, ondanks dat ze een bal keihard in haar middenrif kreeg, wist ze de bal bij onze aanvallers te krijgen. 10 minuten voor tijd liep Jayla haar directe tegenstander eruit, maar de keepster redde haar inzet. Rosalie kwam weer in het veld voor Jayla. Even later zette Lynn, Jai 1 op 1 voor de keepster, maar ook deze bal wist de keepster te redden. Rosalie ging nog voor de rebound, maar dit schot werd geblokt door een verdedigster. 5 minuten voor tijd werd het 3-0 voor Activia. Een mislukte voorzet vloog zo het doel in. Hierna floot de scheids voor het einde.

We leiden een totaal onnodige 3-0 nederlaag, maar toch gaan we met een redelijk goed gevoel richting de volgende wedstrijd. We waren de bovenliggende partij, alleen Activia was vele malen effectiever dan wij. We weten dus waar we op moeten trainen de komende weken. Aan de inzet lag het in ieder geval zeker niet! Zhané en Rosalie, bedankt voor het meedoen. Aankomende zondag zijn we vrij. Vanaf zondag 5 maart gaan we een bomvol programma tegemoet met hopelijk veel punten voor AZC VR1!

©️ Dit verslag is mogelijk gemaakt door Lieke en Bixente.