AZC vrouwen starten competitie met magere zege

Zondag 9 oktober. Voordat wij konden bokbieren, stond voor vrouwen 1 de eerste competitiewedstrijd thuis tegen WWNA op het programma. Na een moeizame wedstrijd werd het uiteindelijk 1-0 voor AZC.

Bij de warming-up leek het alsof wij al wat bokbiertjes achter de kiezen hadden; de bal werd niet in de voet gespeeld en er was weinig fanatisme.

Geen rust in spel

Dit was terug te zien in de eerste 25 minuten van de wedstrijd. Passes kwamen niet goed aan en er was geen rust in ons spel en aan de bal. Vooral WWNA zette druk en creëerden veel kansen. Gelukkig voor AZC viel er geen één achter in het net.

Hier en daar had AZC ook kansen. In de 22ste minuut; ingooi AZC waarbij een mooi driehoekje werd gemaakt tussen Jai-Lana, Lynn en Ditte, wat resulteerde in een schot op doel door Ditte, maar helaas geblokt door de keeper. Twee minuten later een steekpass op Jai-Lana waarbij Jai 1 op 1 kwam te staan voor de keeper. Een schot op doel, maar helaas mis. Ook de vrije trappen door Lynn, Bixente en Ditte worden door AZC niet benut om verandering te brengen in de 0-0. WWNA kwam bijna op voorsprong door een vrije trap, maar deze werd geblokt door Dazzy.

AZC opent score

AZC kantelt en met een lange pass komt de bal bij Destiny waarbij ze de bal in het net achter de keeper prikt. 1-0 AZC! Kort daarna zijn er nog een aantal kansen voor Destiny en Jayla om uit te lopen, helaas gebeurt dit niet en gaat AZC met een 1-0 voorsprong de kleedkamer in.

Tweede doelpunt blijft uit

De tweede helft begint ten opzichte van de eerste helft met meer rust aan de bal. AZC zocht elkaar meer op waardoor er veel meer kansen gecreëerd werden. Helaas bleef echter een tweede doelpunt uit.

AZC houdt stand

Het spel van AZC werd in de laatste minuten onrustig. De hete adem van WWNA voor een gelijkspel kon AZC voelen en ballen werden daardoor al snel naar voren gepoeierd. Hierdoor kon WWNA deze simpelweg opvangen en druk zetten. Gelukkig zonder resultaat.

Het bleef 1-0, de zege is matig, maar de vrouwen van AZC konden de Bokken los trekken om te proosten op de eerste 3 punten!

©️Dit verslag is mogelijk gemaakt door Annely. Helaas ligt zij zelf in de lappenmand door vermoedelijk een lichte hersenschudding. Hopelijk knapt zij gauw weer op! Heel veel beterschap gewenst!