AZC vrouwen winnen van PAX

Om 11:33 staan de vrouwen klaar voor de start van de wedstrijd. Lynn toonde haar verdedigende vaardigheden door een aanval van de tegenstander af te breken na een lange bal.

Twee minuten later creëerde de tegenstander een kans uit een corner, maar Annely wist de bal weg te werken. De tegenstander kreeg echter een tweede schietkans, maar Annely was opnieuw scherp en redde het team.

Om 11:38 ontplooide het aanvalsspel van het team. Ditte leverde een prachtige pass aan Romy, die op haar beurt Jayla een goede bal gaf. Jayla stond oog in oog met de keepster maar slaagde er helaas niet in de bal in het net te krijgen.

In de 9e minuut kreeg Jayda de bal, maakte meters en leverde een nauwkeurige pass op Jai-Lana, die de bal keurig in het doel schoot. In de 20e minuut toonde Jayla weer haar vaardigheden, creëerde een schot op doel, maar helaas ging de bal net voorlangs.

In de 27e minuut kwam de tegenstander in de aanval, maar dankzij Dazzy en Aleid konden zij een gevaarlijke situatie voorkomen.

Na een evenwichtige strijd kreeg de tegenstander in de 40e minuut een kans met een lange bal. Dazzy was echter op tijd en wist de bal onder controle te houden.

In de 44e minuut verzwakte het team van AZC tijdelijk, waardoor de tegenstander een schot op doel kon plaatsen. Opnieuw toonde Dazzy haar klasse door een doelpunt te voorkomen en het team te behoeden voor een goal tegen.

Rust 1-0.  De 1e helft stond het positioneel zeer goed en ook onze verdediging stond als een huis. Wij waren absoluut de bovenliggende partij. We mochten niet verslappen.

In de 2e helft stond er natuurlijk een andere Pax. Zij zette veel meer druk op ons. We willen winnen, kunnen nu niets weggeven en wederom stond onze verdediging ontzettend goed. In de 54ste minuut komt Jai-Lana richting goal, maar daar komt net een tegenstander tussen.

In de 65ste minuut wordt Hazal gewisseld voor Elysha. Met de nieuwe energie kunnen we weer door.

De vrouwen blijven mooie combinaties maken, Ditte, Lynn en Romy kunnen af en toe ook mee naar voren. De vrouwen zoeken naar een volgende treffer. Op eigen verzoek gaat Lieke eruit en Rosan neemt haar plek over. 13:13 Jayda veroverde de bal, geeft een hoge bal voor op Jai-Lana die de bal prachtig via haar borst controleerde en zeer rustig de 0-2 binnen schiet! Wat een blijdschap en ontlading bij de vrouwen. Nu niets meer weggeven. In de 86ste minuut krijgt Pax nog een vrije trap, maar net als de rest van de wedstrijd blijft Dazzy sterk en pakt te bal gemakkelijk op. Om 13:20 klinkt het fluitsignaal en mogen we trots zijn op een 2-0 overwinning!

Een zeer verdiende 2-0 overwinning, het geloof en de overtuiging was er, wat een team stond er!

6 punten uit de laatste 2 wedstrijden. De vrouwen zijn in zeer goede vorm de afgelopen weken en gelukkig is dit nu ook echt zichtbaar in de behaalde punten. A.s. zondag staat thuis de wedstrijden tegen Vorden VR1 op het programma. Als we deze vorm zo vasthouden, dan kunnen er zondag nog weleens hele mooie dingen gebeuren. De vrouwen willen natuurlijk niets liever dan winnen van de koploper. Tot zondag!