AZC weer met beide benen op de grond

Na een zeer voortvarende start in de tweede klasse met goed voetbal en een ruime overwinning tegen BWO toog AZC naar Enschede om tegen FC Suryoye Mediteraneo aan te treden. Ondanks een flitsende start met enkele grote kansen en een optisch overwicht in de eerste helft werd het elftal van trainer Tom Polman met een 4-0 nederlaag naar huis gestuurd.

AZC had zondagmiddag de primeur om de eerste officiële wedstrijd op het vernieuwde hoofdveld van FC Suryoye Meditaraneo te mogen spelen. AZC kwam met vertrouwen het veld op en zorgde gelijk in het begin van de wedstrijd voor groot gevaar voor het Enschedese doel. Een kopbal van Stijn Hagemans ging net over en een verstoorde opbouw van de Enschedeërs resulteerde in een hele grote kans voor Joey Steenbergen. Helaas voor AZC werden deze kansen gemist en kwam de wedstrijd iets meer in evenwicht.

Thuisploeg opent score

FC Suryoye Mediteraneo ving AZC op het middenveld op en kwam er via counters razendsnel uit. Één van deze counters leverde al na een minuut of 1tien de 1-0 op. De linksbuiten gaf de bal voor en van dichtbij werd de bal binnengetikt.

Suryoye zit er bovenop

Eigenlijk niets aan de hand en AZC hield het overwicht en kwam af en toe gevaarlijk voor het doel van de tegenstander. In die fase had de 1-1 kunnen vallen, ware het niet dat de doelman Necati Taskoparan van scoren afhield. De voorsprong bleef dus op het bord van de thuisclub staan en AZC moest uitkijken voor de snelle tegenstoten. De opbouw verliep stroef en de technisch vaardige spelers van FC Suryoye Mediterraneo zaten er op het middenveld bovenop. Technische vaardigheid, felheid en snelheid waren de kernwapens van de FC en de spelers van AZC hadden het er maar moeilijk mee.

Domper voor rust

Vlak voor rust stoomde Felix Mulder gevaarlijk op in de zestien van de tegenstander, maar zijn rush werd ruw verstoord door een verdediger. De tackle was fair, maar de duw buiten het veld eigenlijk niet meer nodig en Felix kwam hard tegen de reclameborden aan. Na een korte behandeling kon hij de resterende minuut tot aan de rust volmaken. Iedereen had zich verzoend met de 1-0 ruststand en was misschien nog met de gedachten bij het voorval toen FC Suryoye Meditarraneo plots de 2-0 liet aantekenen. Dat was een grote domper!

Onmogelijke missie

Toen de 3-0 vlak na rust al viel stonden de AZC-ers eigenlijk voor een onmogelijke missie. Toch bleef de ploeg strijden en ook nu kwamen er kansjes. Het vizier van de voorwaartsen stond vanmiddag helaas niet op scherp en het lukte AZC niet om te scoren. Bal op de lat en goed keeperswerk stonden een toch wel verdiende eretreffer in de weg. De 4-0 was een doelpunt voor de statistiek en gelukkig werden er aan Enschedese zijde ook nog een aantal kansen gemist.

Leren van nederlaag

Een nederlaag in de tweede wedstrijd in deze nieuwe klassen was een feit en het is nog onduidelijk hoe de werkelijke krachtsverschillen zijn. Ook deze wedstrijd gaf aan dat AZC zeker meekan op dit niveau. Om een mooie rol van betekenis te spelen zal AZC van deze nederlaag moeten leren.

Volgend weekend gaan we zien of AZC weer een stapje verder is. Eilermark is dan zondag om 14:00 uur onze tegenstander.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek, Raymond Steinvoort (Jacco Verstraten), Lars van Roon, Quentin Joseph, Sven Calot, Jarne Dekker, Stijn Hagemans (Lucas Knip), Felix Mulder, Joey Steenbergen, Necati Taskoparan (Jamiro Steenbergen) en Luc Wassink.