AZC weet voorsprong vast te houden tegen Vorden

AZC boekte een uitermate belangrijke 3-0 zege in de derby tegen  Vorden. Dankzij de driepunter doet AZC nog mee in de strijd om lijfsbehoud in 2I.

Omdat op 2 april 2023 de wedstrijd tegen Vorden in de rust gestaakt werd door een blessure van de scheidsrechter, moest vandaag de tweede helft van die wedstrijd worden gespeeld bij een 1-0 voorsprong voor AZC door een doelpunt van Joey Steenbergen.

Voorafgaand aan de eerste helft van deze wedstrijd stonden beide partijen nog gelijk in behaalde punten. Inmiddels is AZC afgezakt naar een twaalfde plek met drie punten achterstand op Vorden. Er is dus alles aan gelegen om de 1-0 voorsprong voor AZC over de streep te trekken, om de strijd om rechtstreekse degradatie te ontlopen, nog enigszins glans te geven.

Geschorst voor deze wedstrijd waren Raymond Steinvoort en Mark ter Horst. Afwezig waren Felix Mulder, Nardo van den Broek en Luc Wassink.

Gelijk aan het begin van de wedstrijd kwam Joey Steenbergen al alleen voor de keeper, maar miste. In de vijftigste minuut schoot Mika Dekker de bal op de paal vanuit de punt van de 16 meter. En niet veel later schoot Vorden een volley net naast. Hieruit bleek dat beide ploegen volop de aanval zochten en kansen creëerden. Na een klein half uur werd een hoge voorzet door Mika tot doelpunt verwerkt, echter de door Vorden van richting veranderde bal werd duidelijk met de hand in het doel verwerkt en dus geannuleerd, met geel voor Mika als gevolg. Vlak hierna wist Mika een goede pass door het midden wel tot doelpunt te verzilveren, waardoor het 2-0 werd en er iets meer lucht voor AZC ontstond.

Bij een aanval door het midden van Vorden raakt doelman Maarten Brouwer geblesseerd, omdat de sliding op hem onbedoeld hard is. Vlak voor tijd raakt Sven Calot geblesseerd en moet vervangen worden door Jesse Li. Even later wordt door goed voorbereidend werk van Siem Landman Necati Taskoparan alleen voor de Vorden-keeper gezet en weet de stand op 3-0 te brengen. Vervolgens wordt Mika (man of the match) gewisseld voor Ronahi Aksan en komt Onür Köse er nog in voor Joey. Al met al een verdiende overwinning. Nu nog drie finales: allereerst volgende week tegen het al gedegradeerde SDC, vervolgens uit naar ATC en op Tweede Pinksterdag thuis tegen Schalkhaar.

Opstelling AZC: Maarten Brouwer, Lars van Roon, Quentin Joseph, Sven Calot (Jesse Li), Joey Steenbergen (Onur Köse), Jamiro Steenbergen, Siem Landman, Lucas Knip, Stijn Hagemans, Mika Dekker (Ronahi Aksan), Necati Taskoparan