AZC wint derby

Zonder tot groots spel te komen wist AZC de gemeentelijke derby tegen Warnsveldse Boys in haar voordeel te beslechten (3-1). Door de overwinning schreef de ploeg van trainer Tom Polman weer de broodnodige drie punten bij in de strijd om de titel.

De Boys moesten het deze middag zonder hun gevaarlijke rechterspits Sam Reijenga (geblesseerd) en vaste keeper Erik Wijnbergen (geschorst) doen. In de eerste fase van de eerste helft was AZC wat zoekende om te kijken hoe Warnsveldse Boys en met welke spelwijze zij van plan waren de wedstrijd naar hun hand te willen zetten. Hoewel verwacht mocht worden dat zij niet gekomen waren om het spel ook echt te gaan maken. Daar had AZC wel iets te veel tijd voor nodig.

Angel uit spel AZC halen

Al snel bleek dat de er alles aan deden om de angel in de persoon van Felix Mulder uit de voorhoede te halen door hem het spelen onmogelijk te maken. Toen na ongeveer 20 minuten duidelijk was waar de ruimtes kwamen te liggen en Felix zich wat terug liet vallen nam AZC het heft in handen en kon Felix beter bediend worden door onze altijd hard werkende spelers op het middenveld. Gezien het feit dat de rappe aanvaller ook nu ook weer aan de basis stond van alle doelpunten mislukte de tactiek om hem uit de wedstrijd te halen volledig.

AZC scoort 2 keer

AZC voerde het tempo op naarmate de wedstrijd  vorderde. Er vielen dan ook de nodige gaten in de achterhoede van Warnsveld. Dit resulteerde na ongeveer 35 minuten dan ook in de 1-0 van Mark ter Horst. Luc Wassink werd van achteruit ingespeeld door Lars van Roon. Luc bediende op zijn beurt Felix die de bal snel voorgaf. De voorzet werd door een Warnsveld-verdediger totaal verkeerd beoordeel, waardoor het voor Mark een koud kunstje was om de score te openen. Niet veel later verdubbelde AZC de marge. Na een lange solo van Felix werd hij gestuit en de scheidsrechter kende een strafschop toe. Deze penalty werd overigens onberispelijk  door Stijn binnen geschoten: 2-0.

Vlak voor rust had AZC de wedstrijd al in het slot kunnen gooien maar lieten we de kansen daarop onbenut.

Wedstrijd op slot

Dit kwam de koploper direct na rust al lelijk duur te staan, doordat Warnsveld door een ongelukkig tot stand gekomen eigen doelpunt op 2-1 kwam. Warnsveld ging daardoor geloven in een goed resultaat. De blauw-witten rechtten echter de rug en de tomeloze inzet werd beloond met een derde doelpunt. dat tot stand kwam Lucas Knip gaf een prima steekpass op Felix, die vervolgens op de achterlijn langs zijn man snelde en de bal voorgaf.  Lucas was er als de kippen bij om de 3-1 tegen de touwen te schieten. En daarmee ook nog eens werd uitgeroepen tot Man of the Match. Eigenlijk kwam deze eer vanmiddag het hele elftal toe omdat er sprake was van een in het collectief opererend elftal waarvan de spelers voor elkaar door het vuur gaan.

Wisselingen

Tijdens de tweede helft kon de trainer zich de luxe veroorloven om zelfs nog vier keer te wisselen waaronder het inbrengen van het 17-jarige talent Thomas Megens en hem weer speelminuten te gunnen. Het enige dat we onszelf zouden kunnen verwijten is dat we de wedstrijd niet eerder beslist hebben. Maar daardoor is de overwinning zeker niet minder verdiend. Echter de top 5 heeft ook gewonnen waardoor we niet verder in punten uitlopen maar wel weer een goede stap in de juiste richting naar een eventueel te behalen kampioenschap hebben gezet.

De komende twee weken komt AZC niet in actie. De eerstvolgende wedstrijd is op zondag 25 februari de lastige uitwedstrijd bij KCVO. De ploeg uit Vaassen heeft na een moeizame start de smaak te pakken en is al een tijdje ongeslagen. AZC moet dan flink aan de bak.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek, Raymond Steinvoort (Jamiro Steenbergen), Lars van Roon, Mark ter Horst (Quentin Joseph), Sven Calot, Siem Landman (Thomas Megens), Jacco Verstraten, Lucas Knip, Stijn Hagemans, Luc Wassink (Joey Steenbergen), Felix Mulder.