AZC wint in matige wedstrijd van Rheden

Afgelopen zondag speelde AZC onder gure weersomstandigheden de thuiswedstrijd tegen Rheden. In november wisten de bezoekers in de uitwedstrijd een punt in Rheden te houden, wat toen het eerste puntverlies voor AZC betekende. Door het zware veld en omdat beide ploegen in de eerste helft al met tien man kwamen te spelen, was er deze keer sprake van een matige wedstrijd. Na een gelijk opgaande eerste helft wist AZC in de tweede helft het verschil te maken en boekte het een verdiende 5-2 overwinning.

Na het eerste fluitsignaal golft het spel op en neer en zijn er voor beide ploegen kansen. Na vijf minuten is het eerst AZC dat gevaarlijk is, wanneer Luc Wassink de bal krijgt in het zestienmetergebied en kan uithalen. Helaas gaat zijn schot net voor langs. Niet veel later is het aan de andere kant Rheden dat gevaarlijk is. Na een voorzet vanaf de rechterkant schiet hun aanvaller vanuit de draai de bal net naast het doel. Al na tien minuten moet een verdediger van Rheden het veld geblesseerd verlaten en wordt gewisseld. Daarna is er een kans voor Stijn Hagemans, maar zijn schot vanaf twintig meter gaat naast het doel. Halverwege de eerste helft krijgt de keeper van Rheden een rode kaart wegens hands, wanneer hij buiten het zestienmetergebied een inzet van Luc tegenhoudt met zijn handen. Het spelbeeld blijft daarna hetzelfde: AZC krijgt enkele mogelijkheden en probeert het spel te maken, terwijl Rheden af en toe gevaarlijk oogt in de omschakeling. Daarna ontvangt Ronahi Aksan een rode kaart na een slaande beweging richting zijn tegenstander en komen beide ploegen met tien man te spelen. In de blessuretijd van de eerste helft komt AZC op voorsprong wanneer Luc de bal goed vasthoudt , aflegt op Felix Mulder die vervolgens goed inschiet: 1-0.

Ook in de tweede helft is het eerst AZC dat gevaarlijk is via Felix, maar zijn schot gaat net naast. De ruimtes worden groter en het wordt meer en meer een open wedstrijd. Na twintig minuten in de tweede helft komt AZC op 2-0, wanneer een voorzet van Felix vanaf rechts door Luc bij de tweede paal wordt binnen getikt Niet veel later wordt het 3-0 door Lars van Roon, die een cornerbal hard tegen de touwen kopt. Daarna is het Rheden dat scoort. Hun spits draait goed weg en schiet vanuit de draai de bal binnen: 3-1. Vijf minuten voor tijd schiet invaller Necati Taskoparan de 4-1 binnen na een goede individuele actie. In de resterende tijd weet Rheden nog 4-2 te maken, waarna Jamiro Steenbergen in de allerlaatste minuut van de wedstrijd de eindstand op 5-2 brengt.

Komend Paasweekend is AZC vrij. De eerstvolgende (uit)wedstrijd is op zondag 7 april, wanneer in Arnhem SML de tegenstander is. Deze wedstrijd begint om 14:00 uur.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek, Quentin Joseph, Lars van Roon, Raymond Steinvoort, Joey Steenbergen (Necati Taskoparan), Stijn Hagemans (Metin Baldik), Jacco Verstraten (Jamiro Steenbergen), Luc Wassink (Vos Roelofs), Felix Mulder en Ronahi Aksan