AZC wint met grote cijfers van Orderbos

Afgelopen zondag boekte AZC een ruime overwinning op Orderbos. In de laatste (thuis)wedstrijd voor de winterstop speelde AZC een moeizame eerste helft en ging de ploeg slordig om met de kansen die het kreeg. Na de 2-0, vroeg in de tweede helft, was het verzet bij de hekkensluiter uit 3B gebroken en liep de ploeg uit Zutphen in korte tijd uit naar een 8-0 overwinning.

De wedstrijd wordt gespeeld op het kunstgrasveld omdat het eerste veld door de vele regen van de laatste tijd niet- of slecht bespeelbaar is. Jasper Brokken maakt zijn (competitie)debuut als keeper in verband met afwezigheid van vaste keeper Nardo van den Broek. Er staat, zeker in de eerste helft, een gure westenwind die ervoor zorgt dat het niet aangenaam vertoeven is langs de lijn.

Vanaf het eerste fluitsignaal is het AZC dat de bal heeft en Orderbos op eigen helft vastzet. In het eerste kwartier zijn er kleine kansen. Zo is Sven Calot in de vijfde minuut na een corner dichtbij een goal en brengt de keeper van Orderbos na 10 minuten redding op een goed schot van Siem Landman. Na ruim een kwartier voetballen komt AZC op een verdiende voorsprong. Stijn Hagemans speelt met een goede steekpass Felix Mulder vrij, die vervolgens goed aflegt op Luc Wassink. Luc kan vervolgens van dichtbij inschieten: 1-0. Op slag van rust krijgt Luc nog een grote kans maar zijn schot gaat over het doel. Met een 1-0 voorsprong wordt de kleedkamer opgezocht voor de rust.

Verzet Orderbos gebroken

Na de rust gaat AZC verder waar het gebleven was en er zijn gelijk mogelijkheden voor Siem (schot op de lat) en Lars van Roon (kopbal na corner). Na ruim 10 minuten in de tweede helft zorgt Felix voor de 2-0 wanneer hij een actie door het midden goed afrondt met een lob over de keeper van Orderbos. Daarna gaat het snel. Invaller Jamiro Steenbergen scoort de 3-0, na een goede steekpass met buitenkant rechtervoet van Lars. Vervolgens maakt Luc een echte hattrick door binnen tien minuten drie keer te scoren. Ook na deze 6-0 blijft AZC op zoek gaan naar meer doelpunten. Helaas gaan steeds meers spelers voor persoonlijk succes, maar vlak voor tijd is het Felix die met een schot vanaf rechts de keeper in de korte hoek verrast: 7-0. Het slotakkoord is voor jeugdspeler en debutan Thomas Megens. Ruim tien minuten voor het einde ingebracht als wissel voor Siem weet hij in de extra tijd met een goede actie op links de eindstand op 8-0 te brengen.

Zo gaat AZC als koploper de korte winterstop in. Op zondag 21 januari 2024 hervatten de blauw-witten de competitie met een thuiswedstrijd tegen Beekbergen.

Opstelling AZC : Jasper Brokken, Sven Calot, , Lucas Knip, Mark ter Horst (Raymond Steinvoort), Lars van Roon, Jacco Verstraten (Jamiro Steenbergen), Siem Landman (Thomas Megens), Stijn Hagemans, Joey Steenbergen (Ronahi Aksan), Felix Mulder en Luc Wassink.