AZC wint ook tweede bekerwedstrijd

Het eerste elftal van AZC wist ook de tweede bekerwedstijd in winst om te zetten. In Zevenaar was de ploeg van trainer Tom Polman met 2-3 te sterk voor OBW.

AZC en OBW toonden op voorhand een aantal gelijkenissen. Zo veroverden beide equipes vorig seizoen de titel in de derde klasse. Daarnaast wonnen beide formaties hun eerste bekerduel. OBW kreeg er deze zomer een aantal goede spelers bij, waardoor het een interessante test voor AZC kon worden.

Slordig AZC

AZC begon niet goed aan de wedstrijd. De blauw-witten waren bijzonder slordig aan de bal. Daarmee werden levensgevaarlijke tegenstoten van OBW ingeleid. Dit leverde enkele hachelijke situaties op, maar AZC kwam hier zonder kleerscheuren uit.

Gelukkig doelpunt

De Zutphenaren toonden zich echter bijzonder effectief tijdens het eerste bedrijf. Bij het eerste gevaar voor het doel van OBW was het direct raak. Een afgeslagen corner kwam via Luc Wassink voor de voeten van Joey Steenbergen. Zijn inzet caramboleerde via de doelman boven op de lat, waarna de bal weer in het veld stuiterde. De bal had daarbij zoveel effect dat Joey’s inzet alsnog tot doelpunt werd gepromoveerd: 0-1.

Doelpuntrijke minuten

AZC kon niet lang genieten van de voorsprong. Na wederom makkelijk balverlies kwam de bal voor de voeten van de spits van OBW. Zijn schot werd licht getoucheerd door een AZC’er, waardoor keeper Nardo van den Broek kansloos was op het rollertje: 1-1. Niet veel later pakte AZC opnieuw de leiding. Felix Mulder wist Stijn Hagemans te vinden, die vervolgens Joey op maat bediende. Zijn tegendraadse kopbal belandde geweldig in de verre hoek: 1-2. Een paar minuten later was het wederom raak. Na goed druk zetten van Luc ging een OBW-verdediger in de fout en speelde pardoes de bal naar gelegenheidsspits Onur Köse. Die zette vervolgens met een subtiel balletje Luc vrij voor de keeper. Oog in oog met de OBW-sluitpost faalde Luc niet en schoof de bal beheerst binnen: 1-3. Met deze stand gingen beide ploegen aan de thee.

Moeite om bal in ploeg te houden

Na rust haalde AZC nog steeds niet het niveau wat het kan aantikken. Met een paar wissels trachtte Tom om hierin verandering te brengen, maar veel effect had het niet. AZC bleef moeite houden om de bal in de ploeg te houden. OBW kon hier in deze fase ook weinig tegenover zetten.

Slotoffensief

In de slotfase probeerde OBW de aansluitingstreffer te forceren. Mede door goed keeperswerk van Nardo bleef dit doelpunt uit. Tot vijf minuten voor tijd. Een scherp aangesneden bal werd binnengetikt: 2-3. Hierdoor ontstond er een hectische slotfase. Maar dankzij Nardo en het nodige kunst- en vliegwerk trok AZC de zege over de streep.

Zaterdag tegen Dieren

Aanstaande zaterdag speelt AZC de laatste bekerwedstrijd. De Zutphenaren ontvangen dan zaterdagtweedeklasser Dieren. Deze wedstrijd begint om 16:00 uur.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek; Jamiro Steenbergen, Raymond Steinvoort (Siem Landman), Lars van Roon, Sven Calot, Felix Mulder (Jacco Verstraten); Lucas Knip, Stijn Hagemans, Joey Steenbergen; Luc Wassink (Jarne Dekker) en Onur Köse (Rintje Lambach).