AZC wint ruim van BWO in openingswedstrijd

In de eerste (thuis)wedstrijd van het nieuwe seizoen won AZC overtuigend met 4-0 van BWO uit Hengelo(O).  In openingswedstrijd van het seizoen 2015/2016 – na de toenmalige promotie naar de tweede klasse – werd nog met 8-3 verloren van dezelfde tegenstander. Deze zondag was de ploeg van trainer Tom Polman echter duidelijk de betere ploeg en boekte de tweedeklasser een terechte overwinning. Een overwinning die – na de promotie – hopelijk vertrouwen zal geven voor de komende wedstrijden.

Bliksemstart

Het begin van de wedstrijd verliep voor AZC zeer voorspoedig. Binnen een minuut na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Gerard Harmelink uit Deventer vond de thuisploeg al het net. Na een foute terugspeelbal pikte Luc Wassink de bal op ter hoogte van het zestienmetergebied en haal verwoestend uit met zijn rechterbeen. De keeper van BWO ziet de bal onhoudbaar in de rechterbovenhoek verdwijnen: 1-0.

Mika vergroot marge

Nog geen minuut later komt AZC goed weg als Nardo van den Broek goed zijn doel verkleint bij een aanval van BWO en daarmee de gelijkmaker weet te voorkomen. Weer een paar minuten later ligt de 2-0 in het doel. Na goed druk zetten van Luc op links kwam Stijn Hagemans in balbezit en zijn voorzet werd door Mika Dekker bij de eerste paal beheerst binnen getikt.

Kansen op meer

In het vervolg van de eerste helft maakte AZC het spel en loerde BWO op een snelle uitbraak. Na een half uur was het Felix Mulder die op links een goede voorzet afleverde die door Raymond Steinvoort bijna wordt binnen getikt. De keeper van BWO wist de bal echter naast te werken. Uit de hoekschop die volgde kon Stijn bijna de 3-0 binnen koppen. Ook BWO werd af en toe gevaarlijk, vooral via standaardsituaties. Zo moet Nardo redding brengen na een goede kopbal en vlak voor rust gaat een vrije trap van BWO net naast. Met deze 2-0 stand wordt de kleedkamer opgezocht.

Spel golft op en neer

AZC begint ongewijzigd aan de tweede helft. Het spel golfde nu wat meer op en neer en BWO kwam meer in het stuk voor, zonder in eerste instantie echt gevaarlijk te worden. Na een klein kwartiertje is het eerst Sven Calot die op doel schoot. Vlak daarna mocht Stijn aanleggen maar zijn inzet miste kracht. Daarna liet BWO een goede kans liggen na een aanval over de linkerkant.

Wedstrijd in slot door Mika

Na zo’n twintig minuten in de tweede helft komt de 3-0 op schitterende wijze op het scorebord. Mika kreeg de bal aangespeeld op rechts, kneep naar binnen en schoot vanaf 25 meter de bal onhoudbaar in de linkerbovenhoek. Hiermee was de wedstrijd beslist, maar BWO kreeg daarna nog een paar grote kansen om te scoren. Zo moet Raymond eerst redding brengen op de doellijn en een paar minuten later schoot een aanvaller van BWO vanaf 5 meter naast.

Slotakkoord van Luc

In het laatste kwartier vonden er veel wisselingen plaat en leek de wedstrijd naar het einde te hobbelen. Tot Luc vlak voor tijd op rechts de bal kreeg aangespeeld. De spits passeerde zijn tegenstander binnendoor en krulde de bal met zijn linkervoet in de verre hoek: 4-0. Dit werd tevens de eindstand van de wedstrijd. Een prima start van AZC.

Mika Dekker werd na afloop tot Man of the Match gekozen. De wedstrijdbal werd aangeboden door servicebioscoop Cinemajestic uit Zutphen.

Volgende week uit

Volgende week zondag gaat AZC op bezoek bij Suryoye-Mediterraneo uit Enschede. Deze wedstrijd begint om 14.00 uur.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek; Raymond Steinvoort (Jamiro Steenbergen), Quinten Joseph, Lars van Roon, Sven Calot, Felix Mulder; Jarne Dekker (Lucas Knip) , Joey Steenbergen (Onur Köse), Stijn Hagemans (Jacco Verstraten); Mika Dekker (Necati Taskoparan) en Luc Wassink.