Colmschate ’33 VR2 – AZC VR1 – 3-3

Kan een afbeelding zijn van de tekst 'AZC VR1 LINEUP11 LINEUP1 Venity Minne Jai-Lana Lieke (c) Annely Destiny Romy Lynn Ditte Aleid Dazzy LINEUP 11'

Wissels: Esmee, Alyssa

Pas om 17.00 uur werd er afgetrapt in Deventer. Met beide evenveel punten op de ranglijst, was deze wedstrijd erg belangrijk om te winnen. We begonnen slap en niet geconcentreerd aan de wedstrijd. Colmschate wel en mede hierdoor werden we er op snelheid achterin uitgelopen, dus binnen 2 minuten stond de 1-0 al op het scorebord. Het was dus geen best begin.
Met de wedstrijd van donderdag nog in de benen, voelde het zwaar maar gelukkig viel in de 14e minuut door een mooie cornerbal van Destiny de 1-1. Lieke kreeg de bal en kon via de buitenkant van haar schoen de bal binnentikken. Helaas viel 4 minuten later de 2-1. De laatste 10 minuten van de 1e helft waren een stuk beter, we waren feller en konden wat meer aanvallen creëren.
Rust 2-1.
In de 50e minuut viel door een mooie vrije trap de 3-1. Nu was het de kunst om de koppies niet te laten hangen, want er zat meer in vandaag. Na dit doelpunt stond er duidelijk een beter AZC. De duels gingen we fel, hard maar rechtvaardig in. Er werd keihard gevochten voor elk duel en hierdoor konden wij regelmatig goed uitbreken. In de 60e minuut kreeg Jai-Lana de bal en krulde vanaf de punt van het 16 meter gebied de bal prachtig hoog in de kruising, wat een prachtig doelpunt, 3-2! De spanning was volledig terug. Conditioneel waren wij ook in het voordeel, zo konden wij met vlagen goed combineren en zag je dat Colmschate hier last van had. Doordat we vaak druk konden zetten, viel de 3-3 door een eigen doelpunt, overigens wel zeer verdiend. De eerste helft was de scheidsrechter nog prima, de tweede helft hadden wij deze zeker tegen. Colmschate had nog wat kleine kansen. In de 84e minuut had AZC nog de allergrootste kans op de winst. Wederom Jai-Lana die de bal vanaf afstand prachtig binnen leek te schieten, maar helaas, LAT! De laatste minuten waren erg zenuwslopend, maar gelukkig bleef het bij 3-3.
Het was een zwaar beladen en moeilijke wedstrijd. Gelukkig hebben we toch nog een punt mee kunnen nemen en wederom geen verliesWe gaan ervan uit dat we zeker nog gaan stijgen op de ranglijst!
A.s. zaterdag een vrij weekend, even rust na 3 wedstrijden binnen een week. Niet iedereen is even fit, dus hopelijk kunnen we morgen beschikken over een volledige selectie, want dan staat de Achterhoek Cup wedstrijd in de kwartfinale op het programma: AZC VR1 speelt de stadsderby tegen FC Zutphen VR1.