Derby eindigt onbeslist

De eerste derby in 2I tussen Vorden en AZC kent geen winnaar (1-1). Waar AZC veel de bal heeft, loert Vorden op de counter. Uiteindelijk moeten beide ploegen genoegen nemen met een punt.

Deze wedstrijd staat bij voorbaat al op volle spanning, want op de ranglijst staan beide partijen exact gelijk; bij winst doe je mee bij de bovensten, bij verlies zak je naar de ondersten en het is en blijft één van de weinige derby’s voor beide ploegen.

Alleen vooraf vuurwerk

Voor de wedstrijd zorgt het sfeerteam van AZC voor vuurwerk, iets dat tijdens de wedstrijd nog wel eens ontbrak. De eerste helft ging daarom gelijk op met kleine kansjes aan weerskanten. Tot aan de 18e minuut toen Vorden speler Koen Oosterhuis vanaf de punt van de zestien de bal over doelman Nardo van den Broek krulde en zorgde voor de 1-0. De vreugde in het Vorden-kamp is van korte duur. Na goed doorgaan van Stijn Hagemans, pikte Felix Mulder na een half uurtje spelen de bal op en kon met een mooi afstandsschot de 1-1 aantekenen. Lucas Knip en Mika Dekker liepen nog tegen een gele kaart aan in de eerste helft en Joey Steenbergen wist vlak voor rust in een kluts nog bijna de 1-2 te scoren. Tot de rust bleef daarom 1-1 op het scorebord staan.

Grote kansen AZC

De tweede helft begon gelijk met een doelrijpe kans voor Joey, die alleen voor de keeper kwam. De keeper van Vorden maakte deze middag een zeer betrouwbare indruk en wist ook deze kans te stoppen. In de 20e minuut kreeg AZC een corner, die door Stijn schitterend ineens genomen werd en net zo schitterend door de keeper van Vorden werd gekeerd. Hierna werd Mark ter Horst ingebracht voor Joey. Vijf minuten later wist Nardo een uitval van Vorden te keren, die door een verspeelde bal van AZC werd gecreëerd.

Vorden-supporters roeren zich

Het laatste kwartier van de wedstrijd ging de ‘twaalfde man’ van Vorden zich meer roeren in de wedstrijd en probeerde de keeper van AZC met de leuzen: ‘Nardo is een Vordenaar’ van zijn stuk te krijgen. Dit mocht echter niet baten. Necati werd nog tien minuten voor tijd ingebracht voor Luc en in de laatste minuut liep Stijn nog tegen een gele kaart aan.

Deze wedstrijd kenmerkte zich door het betere veldspel van AZC, maar Vorden was heel sterk in de counter. Daarom kon uiteindelijk geleefd worden met een puntendeling.

Volgende week thuis

Volgende week staat weer een belangrijke wedstrijd op het programma, thuis tegen Lemelerveld, dat één punt meer heeft, om 14:00 uur.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek, Lars van Roon, Quentin Joseph, Sven Calot, Mika Dekker, Felix Mulder, Luc Wassink (Necati Taskoparan), Stijn Hagemans, Jarne Dekker, Lucas Knip en Joey Steenbergen (Mark ter Horst).