Derby gestaakt na blessure arbiter

Opnieuw haalt een thuiswedstrijd van AZC het einde niet nadat de scheidsrechter geblesseerd uitvalt. Dit keer moet AZC op herhaling tegen Vorden. De derby ontvlamde al vroeg dankzij het openingsdoelpunt van Joey Steenbergen, maar omdat fluitist Hoebink in de rust uitviel, moet AZC de wedstrijd binnenkort – met een 1-0 voorsprong – uitvoetballen.

Op Super Sunday (alle teams spelen deze zondag thuis) belooft de wedstrijd van ons vlaggenschip tegen Vorden een waar spektakel te worden. Beide teams staan in punten gelijk, waarbij AZC nog een tweede helft (aanstaande donderdag om 20:30 uur) te spelen heeft tegen Stevo (0-1 stand). Beide teams zijn er dus alles aan gelegen om deze wedstrijd winnend af te sluiten. AZC grossiert in gelijke spelen; mede hierdoor staan zij in de gevarenzone van de 2e klasse I.

Voortvarende start

Op deze zonnige zondagmiddag begint AZC voortvarend en al na enkele minuten wordt een slim balletje door Felix Mulder op de paal geschoten. Uit de rebound van deze aanval weet Joey Steenbergen wel het doel te vinden en is het 1-0. Hierna volgt een rommelige fase in de wedstrijd; over en weer wordt veel balverlies geleden en speelt het spel zich voornamelijk op het middenveld af.

Overtredingen

Na een klein half uur volgt een gele kaart voor een Vorden speler na een overtreding op Felix, die roodwaardig was. Even later werd een tweede gele kaart gegeven aan een Vorden-speler na een licht vergrijp (vasthouden). Vlak voor rust krijgt Vorden de eerste grote kans, die Nardo van den Broek weet te pareren.

Wedstrijd gestaakt

In de rust volgt dan het nieuws dat scheidsrechter Hoebink een blessure heeft opgelopen, waardoor hij de wedstrijd niet kan hervatten. Van beide kanten worden pogingen ondernomen om een vervangende scheidsrechter te regelen, echter zonder resultaat. Opvallend hierbij was dat de hulplijn van de KNVB onbereikbaar was.

Daarom werd in samenspraak de wedstrijd gestaakt en heeft AZC binnen 2 weken te maken met een geblesseerde scheidsrechter, waardoor wederom een tweede helft op een later tijdstip moet worden ingehaald.

Na afloop van de wedstrijd bleef het nog wel lang gezellig door livemuziek van Rik Nijman, Rob Zorn en Danny Froger.

Opstelling: Nardo van den Broek, Lars van Roon, Quentin Joseph, Sven Calot, Joey Steenbergen, Felix Mulder, Siem Landman, Lucas Knip, Stijn Hagemans, Luuk Wassink en Rohani Aksan.