Een boeiend duel kent een gelukkige winnaar

AZC 1 – Warnsveldse Boys 1 (2-1)

Deze zondag stond de stadsderby tegen Warnsveld op het programma in de 3e klasse D. Aanvankelijk waren de weersvoorspellingen niet gunstig gezind, maar uiteindelijk werd het slechte weer uitgesteld tot later op de dag. Daardoor was het een  prima ambiance voor een mooie pot voetbal, die door vele voetballiefhebbers uit Zutphen en Warnsveld werd aanschouwd. Voorafgaand aan de wedstrijd werden door het sfeerteam van AZC nog blauw-wit gekleurde fakkels afgestoken, waardoor de wedstrijd iets later moest beginnen.

Scheidsrechter bij deze wedstrijd was de heer Breunissen uit Opheusden.

De balsponsor heet: Ovidius Werk (voorheen Hagemans Werk)

AZC komt met de volgende spelers in actie: Nardo, Quentin, Sven, Mika, Niek, Felix, Raymond, Onür, Stijn, Ronahi en Mark.

De eerste helft ging redelijk gelijk op, zonder dat er echt doelrijpe kansen werden gecreëerd. Pas na een half uur werd door een vrije trap van Mark, Ronahi vrij gespeeld en deze wist die kans om te zetten naar het eerste doelpunt (1-0).

Dit had de wedstrijd nodig om goed tot ontbranding te komen. Vijf minuten voor rust werd er door AZC op het middenveld slordig uitverdedigd en Warnsveld onderschepte de bal, waardoor de spits van Warnsveld recht op het doel kon aflopen (1-1). Met deze stand gingen we ook de rust in.

De tweede helft leek Warnsveld bloed te ruiken, want de duels werden steviger en dat resulteerde in een aantal behoorlijk goede kansen voor hen, waarbij de jarige Nardo corrigerend moest optreden. Onder deze druk werd ook twee keer het “houtwerk” geraakt.

Trainer Tom Polman zag zich genoodzaakt enkele wissels toe te passen: Luc kwam erin voor Mark en later werden Jarne en Jacco erin gebracht voor Stijn en Onür. Dit bracht weer het noodzakelijke evenwicht in het team. De strijd werd tot op het laatst gestreden en dat resulteerde in geel voor Ronahi wegens praten en later werd ook assistent coach Steef Dekker achter de boarding gedirigeerd, wegens een vermeende opmerking.

Het leek alsof beide teams met een gelijkspel vrede hadden, hoewel aan beide zijden nog wel kansen werden gecreëerd, waarvan de beste kansen aan Warnsveldse zijde vielen.

Tot twee minuten voor het einde: een hoge bal in de zestien, Luc werd door zijn tegenstander rond zijn lichaam vastgehouden, zoals een duel in de zestien vaker gespeeld wordt, maar dit keer viel de bal op de hand/arm van de tegenstander. De scheidsrechter besliste een penalty te geven, iets waar niet alle Warnsvelders het mee eens waren. Na veel oponthoud werd de penalty door Luc genomen en binnen geschoten (2-1).

De eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat deze wedstrijd eigenlijk geen winnaar verdiende, maar uiteindelijk trok AZC aan het langste eind en behield de volle winst op de zes gespeelde wedstrijden.

Na afloop zorgde Mike Sanders, een zanger uit Arnhem, ervoor, dat het nog lang onrustig bleef in de kantine van AZC.

Volgende week speelt AZC wederom thuis tegen het hoog geklasseerde WWNA uit Wenum Wiesel om 14.00 uur.

Herman Vlogman