Gelijkspel AZC na spectaculair slot tegen Reutum

In een enerverende eindfase heeft een hardwerkend AZC verzuimd zichzelf te belonen met een overwinning en mocht het aan het eind nog blij zijn dat het een punt overhield tegen het nog steeds ongeslagen Reutum (1-1).

Op een winderige, bewolkte herfstmiddag speelde AZC haar derde thuiswedstrijd van het seizoen tegen het eveneens gepromoveerde Reutum. De Twentenaren eindigden in de competitie als tweede achter kampioen de Tukkers, waarna het in de nacompetitie onder andere van Warnsveldse Boys won.

Weinig spektaktel

De eerste helft leverde weinig spektakel op. AZC had het beste van het spel en probeerde met verzorgd aanvalsspel kansen te creëren. De lange Twentenaren probeerden met lange ballen gevaarlijk te worden. Maar de solide verdediging, die veelvuldig ook doelman Nardo van den Broek in het spel betrok, gaf geen krimp. Het wachten was dus op de verdiende voorsprong. De snelle, hardwerkende spits Mika Dekker had evenwel weinig geluk met zijn acties. Zijn inzet in de twintigste minuut werd door de doelman van Reutum gekeerd.

Stijn scoort vlak voor rust

De 1-0 viel vlak voor rust: Jamiro Steenbergen passte mooi tussendoor naar zijn broer Joey op links en diens voorzet achter de Reutum verdediging was een gemakkelijke prooi voor Stijn Hagemans, die beheerst in de linkerhoek schoot: 1-0.

Meer ruimte

In de tweede helft probeerde Reutum de bakens te verzetten door opportunistischer en met veel inzet de aanval te zoeken. Het gevolg was dat er meer ruimte op het veld kwam en AZC opnieuw goede kansen kreeg. Tot twee keer toe zag Mika alleen de keeper nog voor zich, maar beide inzetten werden gekeerd. Ook de snelle, regelmatig opkomende verdediger Felix Mulder zorgde voor veel gevaar richting Reutumse doel.

Tegengoal kom uit lucht vallen

In de 60e minuut komt Jacco Verstraten in het veld voor Jamiro. Het spel golft nu meer op en neer. Toch komt de 1-1 wat uit de lucht vallen: een pass op rechts in de 70e minuut wordt in een keer met links vlak voor de goal tegendraads ingeschoten, waardoor Nardo kansloos is: 1-1.

Spannend slot

AZC zoekt daarna direct weer de aanval, wat Mika opnieuw in een scorende positie brengt, maar hij komt opnieuw een teenlengte tekort.
Het wordt een spannend slot van de wedstrijd: beide ploegen strijden voor de winst en krijgen beiden kansen. Luc Wassink en Mark ter Horst komen nog voor Jarne Dekker en Joey.

Strafschop tegen in blessuretijd

Wanneer AZC denkt haar eerste gelijkspel van deze competitie binnen te gaan halen, slaat het noodlot opnieuw in de blessuretijd toe! Een ongelukkige handsbal binnen de zestienmeter levert een penalty op voor Reutum. Een onverdiende nederlaag in blessuretijd, net als tegen Eilermark (1-2) en Stevo (1-2) dreigt. Nardo tikt de hard ingeschoten strafschop echter behendig uit de rechter benedenhoek en de 1-1 blijft op het scorebord staan.

Na nog wat hectische, kansrijke momenten over en weer, heeft AZC in ieder geval een opnieuw onverdiende nederlaag afgewend en mag ze zich vanmiddag de morele winnaar noemen.
Volgende week wacht de streekderby om 14.30 uur in en tegen Vorden.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek, Quentin Joseph, Sven Calot, Jarne Dekker (Luc Wassink), Mika Dekker, Lars van Roon, Joey Steenbergen (Mark ter Horst), Felix Mulder, Lucas Knip, Jamiro Steenbergen (Jacco Verstraten), Stijn Hagemans (Necati Taskoparan)