Moeizame overwinning AZC op Albatross

Dankzij een moeizame zege op Albatross (1-0) blijft AZC de titelkansen volledig in eigen hand houden. De ploeg van trainer Tom Polman heeft volgende week aan een punt genoeg om dit titel in 3D op te eisen.

Ook deze zondag lieten de AZC-supporters flink van zich horen. Met een hoop vuurwerk en fakkels werd het vuurtje al flink opgestoken. Het is mooi om te zien hoe de hele club meeleeft en voor een mooie ambiance zorgt. AZC kwam dan ook sterk uit de startblokken. Met goed positiespel en een dosis geduld probeerden de Zutphenaren de Ugchelense muur te slechten.  Tot grote kansen leidde dit echter niet. Een schot van Mika Dekker in het zijnet was het enig noemenswaardige moment van de openingsfase. Het stugge Albatross kon hier zelf niets tegenover stellen.

Luc breekt ban

Na ruim twintig minuten spelen brak AZC dan toch de ban. Ronahi Aksan kwam met een goede individuele actie door op de linkerkant. Hij gaf de bal vervolgens voor op Luc Wassink, die het leder vervolgens simpel tegen de touwen kon tikken: 1-0. Het doelpunt leidde tot een orkaan van vreugde en opluchting in het AZC-kamp. AZC probeerde in deze fase door te drukken en kreeg ook een grote kans via Luc. Zijn inzet belandde echter op de keeper van Albatross. Zo gingen beide ploegen met een 1-0 tussenstand aan de thee.

Albatross bijt van zich af

In het tweede bedrijf zagen de supporters een slordig spelend AZC en een steeds brutaler wordend Albatross. De eerste kans is met een inzet van Mark ter Horst nog voor AZC, maar hierna spelen zich enkele hachelijke situaties af voor het doel van doelman Nardo van den Broek. Gelukkig komt AZC er zonder kleerscheuren vanaf.

AZC weigert wedstrijd te beslissen

Nadat een speler van Albatross een goede kans op de gelijkmaker om zeep hielp, was de slotfase weer voor AZC. De blauw-witten kregen een aantal goede kansen op de 2-0, maar zoals vaker dit seizoen heeft AZC moeite met scoren. De grootste kans was – na een goede aanval – voor Lars van Roon. De inzet van de captain ging echter voorlangs. Zodoende bleef het tot het einde spannend. Het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter werd dan ook met luid gejuich begroet.

Kampioenswedstrijd bij Brummen

Op maandag 6 juni (2e Pinksterdag) speelt AZC de allerlaatste competitiewedstrijd van het seizoen. De Zutphenaren gaan dan op bezoek bij Brummen. Voor AZC is dit de kampioenswedstrijd. Bij winst of een gelijkspel is AZC kampioen. Als AZC verliest is het afhankelijk wat concurrent Robur et Velocitas doet. De ploeg uit Apeldoorn heeft een veel beter doelsaldo dan AZC. Als AZC onderuit gaat en Robur wel wint, gaat het kampioenschap naar Apeldoorn toe. AZC kan maandag dan ook alle steun gebruiken. Kom daarom met z’n allen naar Brummen toe om AZC naar het kampioenschap te schreeuwen!

Opstelling AZC: Nardo van den Broek; Raymond Steinvoort, Quentin Joseph, Lars van Roon, Sven Calot, Felix Mulder; Stijn Hagemans, Mark ter Horst (Saul Campbell), Luc Wassink, (Onur Köse); Ronahi Aksan (Neçati Taskoparan),  Mika Dekker