Ook AZC VR1 weet koploper Vorden VR1 niet te verslaan

AZC is gelijk fel na het eerste fluitsignaal. De verdediging en de keepster van Vorden straalde wat onrust uit, dat was gunstig voor ons. AZC kwam er af en toe met vlagen goed voetballend uit en dit was zichtbaar bij Vorden.

Toch waren de eerste kansen op een doelpunt voor Vorden. In de 5e minuut werd het 1-0 voor Vorden, vanuit een corner werd de bal bij de 2e paal mooi binnen geschoten.

De minuten daarna is AZC gevaarlijk, zo had Lieke twee mooie afstandsschoten. Een schot ging over en het andere schot werd net geblokkeerd. Ook Hazal had een mooie schotkans, maar deze werd helaas gepakt door de keepster.

In de 22e minuut werd Hazal gewisseld en kwam Bix erin. In de 25e minuut maakte Vorden alsnog de 2-0.

In de 26e minuut kwam Elysha in het veld voor Aleid.

In het laatste kwartier van de eerste helft kreeg AZC veel kansen maar weet het niet te scoren. De allergrootste kans was voor Bix die met een mooie pass 1 op 1 een kwam met de keepster die helaas de bal tegenhield en ook de rebound werd tegengehouden. Helaas viel in de 35e minuut het doelpunt aan de andere kant, 3-0 voor Vorden door een afstandsschot.

Dazzy die in de eerste helft erg goed keepte, kon diverse gevaarlijke situaties voorkomen. Ook de achterhoede met Lynn, Ditte, Veerle, Aleid en Romy communiceerde en verdedigde goed samen. Tot de rust zijn het beide ploegen die nog wat kleine kansen krijgen op een doelpunt maar het blijft 3-0.

Rust 3-0.

In de tweede helft weten we wat we moeten doen, er is zeker een kans om hier punten mee te nemen. Er worden nog wat wissels doorgevoerd. De eerste minuten van de tweede helft is het vooral Vorden die toch aanvalt. Maar AZC krijgt in de 51e minuut een vrije trap net iets over de middenlijn. Lynn legt de bal prachtig in de 16 en Lieke, onze goede kopster ziet de keepster van Vorden wat ver voor haar doel staan en kopt hem met een mooi boogje over de keepster heen. Een bijna ala van Persie kopbal uit de wedstrijd tegen Spanje van het WK in 2014, alleen nu zonder snoekduik.

Heel even is de hoop terug voor AZC, maar helaas rekent Vorden hier direct mee af. Nog geen 2 minuten weet Vorden de 4-1 te maken, vanuit een corner kon de aanvalster vrij in de kruising koppen.

Daarna krijgen beide teams nog diverse kansen. Ook AZC kon nog zorgen voor de aansluitingstreffer maar de afstandsschoten van Jai-Lana en Jayla gingen er helaas niet in. Ook volgt er daarna nog een grote kans voor Rosalie, die in het 16 meter gebied 1 op 1 komt met de keepster en heel netjes wil afleggen en niet zelf schiet, dus ook helaas gaat deze bal er ook niet in.

In de 75e minuut weet Vorden er weer door te komen en maken zij 5-1. Daarna is het wel AZC die blijft proberen om een doelpunt te maken maar zoals het wel vaker gaat weten wij niet meer te scoren omdat er net weer een voet van de tegenstander tussenkomt. Soms is er ook wat geluk nodig om te scoren en dat bleef uit. Vorden maakt nog de 6-1 en dat is tevens de eindstand.

De uitslag is absoluut wat geflatteerd. Gezien de kansen van beide teams (te veel om deze allemaal in dit verslag te benoemen) had het ook een hele andere uitslag kunnen worden. Als AZC de aansluitingstreffer maakt, meer rust gaat creëren in het spel en alle kansen ook nog eens afmaakt, dan had het een hele andere wedstrijd en uitslag kunnen zijn. Helaas is dit elke week het geval en weten we dus waarop er getraind moet gaan worden.

Aanstaande zondag staat er weer een bekerwedstrijd op het programma. Om 11.15 uur spelen wij thuis tegen SVO FC Maas en Waal VR1. In deze wedstrijd hopen wij dat Annely en Destiny beide hun rentree kunnen maken door zeker 6 weken afwezigheid. Bij winst bekeren de vrouwen van AZC weer een ronde verder!