Remise AZC 1 tegen Lochem

AZC 1 heeft haar tweede wedstrijd ter voorbereiding op de herstart van de competitie gelijk gespeeld tegen Sportclub Lochem. De onverzettelijke supporters, het arbitraal trio, de staf en spelers moesten – met name de eerste helft – veel regen, kou en wind doorstaan. De wedstijd zelf was overigens vermakelijk. Waar vorige week de aanvallende impulsen en wedstrijdritme punten voor verbetering waren, toonde AZC deze zondagmiddag meerdere keren haar klasse. Uiteindelijk moest de ploeg van trainer Tom Polman genoegen nemen met een gelijkspel tegen de laagvlieger uit 3B (1-1).

AZC begon de wedstrijd voortvarend met de teruggekeerde Lars van Roon op de rechtsbackpositie bij afwezigheid van Saul Campbell en de geblesseerde Raymond Steinvoort. Lars kreeg de eerste kans van de wedstrijd door een teruggetrokken voorzet van links op doel te werken. De uitstekende doelman bleek niet voor het laatst een sta in de weg en groeide uit tot man van de wedstrijd. Met hoge en lage schoten, vrije trappen, corners en spectaculaire hakballen werd de doelman bestookt, maar de goalie capituleerde niet. De veelvoud aan kansen ontstond door goed combinatiespel van achteruit door AZC, waarmee onder de druk van Lochem werd uit gevoetbald. Door een blessure aan Lochem-zijde werd de rust vroegtijdig aangebroken. Voor iedereen een zegen om aan de natuurkrachten te ontkomen en een welverdiend kop thee, droge kleding of een warme douche.

In de tweede helft komen Özgur Aksan, Jacco Verstraten, Onur Köse, Niek Ruumpol en Ronahi Aksan binnen de lijnen. Allen waren zij betrokken bij het eerste doelpunt van deze middag na een uur spelen. Een wederom vlotte combinatie bracht de bal bij het eindstation Ronahi, die de trekker succesvol en fraai wist over te halen: 1-0. In het tweede deel begon ook Lochem kansen te creëren in de persoon van Ruben Boonk. De eerste ontstaat na matig wegwerken van een onderschepping door Nardo van den Broek. De bal stuiterde gelukkig over het lege doel. Een strafschop voor een licht duwtje werd door Boonk snoeihard tegen de paal geschoten. Laat in de wedstrijd is het bij een derde kans wel raak. De bal wordt met een goede tackle nabij de cornervlag van Stijn Hagemans ontfutselt. Vrije doortocht naar het AZC doel laat de defensie kansloos met het terugleggen op Boonk die het net nu wel weet te vinden: 1-1. AZC blijft in te tussentijd kansen creëren maar de finesse in de afrondende fase ontbreekt. Lochem is nog dicht bij winst, maar ziet een goal in de absolute slotfase afgekeurd worden wegens buitenspel.

Aankomende zondag staat de volgende oefenwedstrijd gepland. Dan ontvangt AZC vierdeklasser Heeten, deze wedstrijd begint om 11:00 uur

Opstelling AZC:
Nardo van den Broek; Lars van Roon (Özgur Aksan), Quentin Joseph, Mark ter Horst (Onur Köse), Sven Calot, Felix Mulder; Jarne Dekker (Niek Ruumpol), Stijn Hagemans, Siem Landman (Jacco Verstraten); Mika Dekker (Ronahi Aksan) en Luc Wassink.