ST SDOUC/Ulftse Boys/GWVV – AZC VR1 5-5

AZC VR1 pakt een welverdiend punt!

Kan een afbeelding zijn van de tekst 'AZC VR1 SPORTS STUDIO Destiny Jai-Lana Minne Romy Annely Ditte Lieke Lynn Aleid Michelle Dazzy LINEUP11'

Wissels: Rachel, Venity

Afgelopen zaterdag werd er pas om 15.30 uur afgetrapt in Ulft. We begonnen zoals vaker sterk aan de wedstrijd, zaten kort op de tegenstander en konden rustig met elkaar voetballen. Binnen 4 minuten was het dan ook al meteen raak. Nadat de bal via de lat en de keepster 2 keer terug het veld inkwam kon Jai-Lana uiteindelijk de bal in de rebound binnentikken, 0-1 AZC! In de 16e minuut werden wij achterin op snelheid eruit gelopen en kon SDOUC de 1-1 maken. Dit was even een wake-up call en dat bleek, na enkele minuten gaf Destiny een mooie assist op Jai-Lana, zij kwam 1 op 1 met de keepster en tikte de bal heel rustig laag in het doel, 1-2! De eerste 20 minuten was het AZC die het spel domineerden, alleen de laatste 20 minuten van de 1e helft waren erg moeilijk en zwaar, hierdoor maakte SDOUC de 2-2 en vlak daarna ook de 3-2. We waren niet meer geconcentreerd, er werden enkele foutjes gemaakt en bovendien gaven we de tegenstander alle ruimte om te voetballen, de vechtlust leek verdwenen en alles viel als een kaartenhuis in elkaar, wat een verschil. Tijd voor rust.
Rust: 3-2. Voor mij was het duidelijk waar het aan lag, dit is ook overgekomen in de rust, want in de 2e helft stond er een ander elftal!
In de 47e minuut kon Destiny prachtig raak schieten vanaf afstand, 3-3! Dit was een goed begin van de 2e helft. Ook al kwam SDOUC er af en toe goed uit, we bleven strijden voor ieder duel en elke bal. In de 66e minuut viel helaas wel de 4-3 en in de 80e minuut viel ook de 5-3. Sommige koppies gingen hangen, want dit gebeurde helaas vaker. Alleen het voelde toch echt dat er meer inzat. In de 83e minuut kregen wij een corner en uiteindelijk kon Lieke de bal binnenschieten, 5-4! Met nog enkele speelminuten op de klok was een punt zeker nog mogelijk. In de 88e minuut gaf Jai-Lana een mooie assist op Minne, die als enige optie had om te schieten, dat deed ze met buitenkantje rechts en de bal verdween over de keepster. Wat een doelpunt, wat een ontlading en wat ontzettend verdiend! 5-5 met nog ongeveer 5 minuten te spelen, de 5-6 had ook nog gekund, maar uiteindelijk kozen we voor dat ene punt. Gefocust blijven achterin en niets meer weggeven, gelukkig was daar het verlossende fluitsignaal!
Eindstand 5-5! Wat een wedstrijd was dit! Dit puntje voelde als een overwinning en is meer dan verdiend! In de tweede helft stond er echt een team dat voor elk duel vocht, er werd keihard met elkaar gewerkt en voor elkaar gestreden en daarom voelde dit heel erg goed. Wat ben ik trots op deze dames, dit is zoals je het elke week wilt zien! Wederom geeft dit vertrouwen, een punt pakken tegen deze tegenstander.
Aanstaande donderdag 14 april speelt AZC VR1 om 19.30 uur thuis de derby tegen Warnsveldse Boys VR1! Kom ons alle aanmoedigen en dan zorgen wij dat de 3 punten in deze wedstrijd worden gepakt! ⚽️

Kan een afbeelding zijn van de tekst 'ZVV 1918 Player of the Match van SDOUC VR1 AZC VR1: Destiny Meuleman'