Veelbelovende start van AZC in Vaassen

AZC is het nieuwe seizoen uitstekend begonnen met een 0-5 overwinning in en tegen Vaassen. Een overwinning die absoluut verdiend te noemen valt en qua uitslag nog aan de magere kant was.

AZC en Vaassen begonnen onder zeer goede en zonnige omstandigheden aan hun wedstrijd na een gedwongen lange pauze zonder competitiewedstrijden. In het begin van de wedstrijd gooide Vaassen heel wat fysiek in de strijd, maar AZC speelde fris en gedreven en sneed in de eerste helft regelmatig als een warm mes door de boterzachte Vaassense verdediging. De individuele klasse van de AZC-ers was de tegenstander duidelijk teveel. En toen de doelpuntenmachine eenmaal begon te draaien, ging het snel. Al na 30 minuten verlieten de eerste Vaassen-supporters hoofdschuddend het veld, want tegen dit AZC was geen eer te halen voor de gastheren.

Mooie combinaties en snelheid via de vleugels zorgden continue voor dreiging in het zestienmetergebied, maar het vizier van de AZC-voorwaartsen stond nog niet op scherp. Dit bleek achteraf geen enkel probleem, want toen Mika de ban had gebroken ging het snel en was de wedstrijd onmiddellijk beslist. Nadat Niek en Mika de score in 5 minuten tijd op 0-3 brachten was de weerstand definitief gebroken.

Toen een Vaassen-speler de bal ook nog eens ongelukkig in eigen doel had gewerkt en een speler van de thuisploeg een terechte rode kaart (2x geel) kreeg was de wedstrijd voor rust al gespeeld en de enige vraag die nog restte was hoe hoog de uitslag zou worden.

De tweede helft bracht wat dat betreft minder vertier dan de eerste; een massaal verdedigende thuisploeg en AZC dat aanvallend keer op keer dreigend voor het doel kwam, maar het net niet wist te vinden. Je ziet natuurlijk veel vaker dat het tegen 10 spelers voetballen niet altijd makkelijker wordt. Uiteindelijk wist Mika via een strafschop de stand op 0-5 te brengen en was de fraaie competitiestart een feit.
Wat deze overwinning waard is zullen we natuurlijk verderop in de competitie beter weten, maar het spel van AZC is zeer hoopvol.

Een fris, gedreven en met veel snelheid spelend AZC zal de harten van de vele AZC-supporters sneller doen kloppen. Deze ploeg is het bekijken meer dan waard en de wederom in grote getale aanwezige AZC-ers gingen dan ook zeer tevreden huiswaarts.

AZC speelt op dinsdagavond op sportpark ’t Meijerink tegen FC Zutphen in het kader van de Achterhoek-cup en op zondag 27 september de eerste thuiswedstrijd in competitieverband tegen WWNA. Deze wedstrijd begint om 14.00 uur.

Opstelling:

Maarten Brouwer, Raymond Steinvoort, Quentin Joseph, Lars van Roon, Sven Calot, Stijn Hagemans, Jarne Dekker, Jacco Verstraten, Felix Mulder, Niek Ruumpol, Mika Dekker.

Wissels: Luc Wassink, Michael Beltman, Jelle Waterlander

Harry Derks.

Vanwege afwezigheid van Freddie zijn de foto’s deze middag gemaakt door Koos Groenewold, waarvoor hartelijk dank.
We wensen Freddie veel sterkte en een voorspoedig herstel.

Meer foto’s van deze wedstrijd zijn hier te downloaden.