Verdiende overwinning AZC tegen stug KCVO

Via twee prachtige aanvallen won AZC onder wel haast tropische omstandigheden verdiend met 2-0 tegen een stug verdedigend KCVO uit Vaassen.

Zonder de geblesseerde Mark ter Horst, maar met de herstelde gebroeders Jarne en Mika Dekker in de basis begon AZC aan deze derde belangrijke wedstrijd in acht dagen. Er moest gewonnen worden na het puntenverlies donderdagavond tegen ABS om de kampioenschapskansen in eigen hand te houden. KCVO zou daarentegen bij een overwinning nog volop meedoen om de derde periodetitel.

STUGGE VERDEDIGERS

Geen enkel moment in de wedstrijd maakten de Vaasenaren echter kans op een punt of meer. Zij beperkten zich tot verdedigen en probeerden met lange ballen de voorwaartsen te bereiken. De verdediging van AZC met de sterk spelende aanvoerder Lars van Roon hield eenvoudig stand en met lange precieze ballen probeerde hij de aanvallers te bereiken. Die hadden het echter moeilijk tegen de lange stugge verdedigers.

Ban gebroken
Door dit verdedigende spel van KCVO kwamen er nauwelijks kansen voor de aanvallers van AZC. Ook de vele corners brachten daar geen verandering in.

In de 30e minuut brak AZC dan eindelijk de ban: Felix Mulder werd op het middenveld aangespeeld en via een prachtige snelle rush zette hij hard en scherp voor, waarna de attente spits Luc Wassink de bal behendig achter de KCVO doelman tikte: 1-0.

Even later werden Mika en Felix via een prachtige pass achter de verdedigers aangespeeld, maar via een twijfelachtig gegeven buitenspel kon deze vrije kans niet verzilverd worden. Vlak voor rust kreeg Jarne nog een goede schietkans, maar zijn uithaal ging hoog over. Met een verdiende 1-0 stand floot scheidsrechter Wiggers uit Enschede daarna voor de rust.

WEDSTRIJD BESLIST

Na de pauze een zelfde spelbeeld, met een beslissende actie in de 55e minuut: Mika gaf op het middenveld een mooie steekpass op Ronahi Aksan. De behendige spits manoeuvreerde zich via een verdediger het strafschopgebied in en deze kon hem slechts via een overtreding afstoppen, waarna Ronahi zelf de toegekende strafschop vlekkeloos benutte door strak in de rechter bovenhoek te plaatsen: 2-0.

WISSELS KCVO KANTELEN WEDSTRIJD NIET

Hierna werd de wat ongelukkig spelende Mika gewisseld voor Necati Taskoparan en bracht KCVO maar liefst drie wissels tegelijk  in het veld. Voor veel gevaar zorgde dit echter niet. De lange bal, vaak na een overtreding, werd steeds eenvoudig door de AZC verdediging geweerd.

Jarne werd in de 75e minuut gewisseld voor Onur Köse en Siem Landman kwam in de 85e minuut voor Ronahi.
De laatste 10 minuten was het nog even billenknijpen voor AZC, maar behoudens een kopbal net over, kon er eenvoudig stand worden gehouden en kon AZC een verdiende 2-0 overwinning bijschrijven.

CLASH TEGEN ROBUR

Volgende week spelen de Zutphenaren het wellicht beslissende duel om het kampioenschap tegen nummer 2 Robur et Velocitas. Bij winst is het kampioenschap binnen handbereik, bij puntverlies zullen de laatste twee wedstrijden tegen Albatross thuis en uit tegen Brummen uitmaken wie zich kampioen van de 3e klasse D mag noemen.

Opstelling AZC: Nardo van den Broek, Jacco Verstraten, Quintin Joseph, Sven Calot, Jarne Dekker (Onur Kose), Mika Dekker (Necatti Taskoparan), Lars van Roon, Felix Mulder, Stijn Hagemans, Luc Wassink, Ronahi Aksan (Siem Landman)