Weken van de waarheid breken aan voor AZC

De climax van het seizoen 2022-2023 nadert met rasse schreden. Dat betekent dat voor AZC de weken van de waarheid aanbreken. Weten de troepen van trainer Tom Polman het vege lijf te redden of volgt er een afdaling naar de derde klasse? Aanstaande zondag gaan de blauw-witten op bezoek bij degradatieconcurrent Lemelerveld. Een sleutelduel voor de komende periode.

Op donderdag 6 april moest AZC het restant van de wedstrijd tegen Stevo uitspelen. Hoewel de Zutphenaren uiteindelijk met 1-3 onderuit gingen, bood het vertoonde spel de burger toch moed. AZC speelde vol overgave en creëerde daarbij de nodige kansen. Helaas brak het gebrek aan scorend vermogen de tweedeklasser ook dit keer weer op. De afgelopen trainingen zijn er veel accenten gelegd op het ‘killen’ voor het doel. Hopelijk werpt dit zondag tegen Lemelerveld zijn vruchten af. De ziekenboeg begint inmiddels vrijwel leeg te raken en er zijn zondag geen afwezigen door schorsingen. Dat is een fijne bijkomstigheid in de jacht naar een driepunter in dit cruciale duel.

Lemelerveld

De opponent van zondag is bezig aan een mooie serie. De formatie van oefenmeester Ruben Kloosterman wist vier van de laatste zeven wedstrijden te winnen en vindt zich mede daardoor terug op plek 10 in de 2I. De Sallanders hebben drie punten meer dan AZC, met de kanttekening dat de blauw-witten nog een wedstrijd tegoed hebben. De achterstand op de veilige plaatsen bedraagt vier punten, waardoor Lemelerveld hoe dan ook de punten in eigen huis wil houden. In de personen van Job Heerink (9 doelpunten) en Matthias Reimink (8 teffers, volgend jaar spelend bij Heino) beschikken de oranje-witten bovendien over scorend vermogen in het elftal.

Steun AZC

De heenwedstrijd in Zutphen eindigde in een ruime 4-0 zege voor AZC door doelpunten van Felix Mulder (2), Joey Steenbergen en Mika Dekker. Maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en het was bovendien één van de slechts vier zeges die AZC dit seizoen boekte. AZC kan je steun in deze belangrijke wedstrijd goed gebruiken. Reis dan ook massaal af naar Lemelerveld om de ploeg te supporten. De wedstrijd begint om 14:00 uur en staat onder leiding van Mitchell van Laar. Tot dan!